וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החקלאים מחזיקים קרקע של 12 אלף דירות"

חן הלפרן

4.11.2010 / 23:02

שר השיכון קרא לחקלאים לשחרר את קרקעות הלא מעובדות בהן הם מחזיקים כדי לאפשר להקים עליהן דירות."החקלאים לא מסכימים לשחרר קרקעות בין גדרה לחדרה, למרות הפיצויים"

(צילום: אבי כהן; עריכה: יותם בן דוד)

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס קרא היום (חמישי) לחקלאי ישראל לשחרר את הקרקעות הלא מעובדות בהן הם מחזיקים, כדי לאפשר להקים עליהן יחידות דיור הדרושות למשק. "למרות מצוקת הדיור, ישנם חקלאים המחזיקים קרקע מאושרת לבנייה מצד אחד, אך אינם מעבדים אותה" אמר שר השיכון הכנס השנתי של התאחדות האיכרים.

לדברי אטיאס, "החקלאים מחזיקים קרקע של 12,000 יח"ד בין גדרה חדרה שלא מסכימים לשחרר אותם, למרות פיצויים". אטיאס הדגיש כי "בחקלאים שמגדלים בקרקע, לא אגע, למרות שאני מעדיף שהם יגדלו בקרקעות שהן פחות מבוקשות".

לדבריו, "אני מתכוון להעביר החלטה בשבוע הבא - כל קרקע ששינתה את ייעודה, נפצה את החקלאים והם יקבלו 20% מייזום הקרקע בפטור במכרז. בנוסף אנו מתכוונים להגדיל באופן משמעותי את הפיצוי למטרת חקלאות לחקלאים שרוצים לשחרר את הקרקע, מעבר ל-20% אלה".

שר החקלאות שלום שמחון, שפתח את הכנס השנתי, בחר להחמיא לחקלאים ולא להתייחס לאיומי השבתת האספקה החקלאית, עליה הכריזו אתמול החקלאים במחאה למחסור בעובדים זרים בענף. לדברי שמחון, "החקלאות היא הענף הכי צומח במשק הישראלי בשנים האחרונות". עם זאת, ציין שר החקלאות כי הממשלה קיבלה בשבועות האחרונים מספר החלטות בנוגע לתחום, כשאחת מהן היא "צמצום של 10,000 עובדים זרים בשנים הקרובות, לצד הכנסת טכנולוגיה בהיקף של חצי מיליארד שקל".

"בשנים הקרובות הטכנולוגיה היא המלך - פיתוחים עולמיים לצד פיתוחים ישראליים ייכנסו לחקלאות הישראלית במטרה להובילה לחוד החנית העולמי ולצמצם את העובדים הזרים", אמר שמחון.

בנוסף, התייחס שמחון לסוגיית המים והקרקעות של החקלאים ואמר כי "בשנה הבאה יוקצו פחות מ-400 מליון קוב מים שפירים וזה לא מספיק. יינתן פיצוי למי שלא ישתמש במים ויעשה עקירות נדרשות. לגבי סוגיות הקרקע, ועדה משותפת הוקמה למשרד החקלאות והשיכון אשר תבצע רפורמה בנחלות, ותגיש מסקנות תוך חצי שנה לשר השיכון. תשתיות של 40 יישובים חקלאיים בשנה ישוקמו ב-10 השנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully