וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סודה? אתה בטח צוחק עלי"

TheMarker

5.11.2010 / 7:03

מנכ"ל סודה סטרים דניאל בירנבאום מגלה איך שימוש נכון בטרנדים של בריאות ואיכות סביבה הפך את החברה הארכאית ללהיט בנאסד"ק ? שרית מנחם



>> נובמבר 2006. דניאל בירנבאום, אז מנכ"ל נייקי ישראל, מתכנן נסיעה לאולימפיאדת בייג'ין. אלא ששיחת טלפון מחברו הוותיק לספסל הלימודים בהרווארד, יובל כהן מנהל קרן פורטיסימו, משנה לו את התוכניות.

"אני צריך ממך טובה", אמר לו כהן. "תבוא אתי מחר לדיו-דילג'נס (בדיקת נאותות) בסודה קלאב, אני שוקל לקנות את החברה".



"אתה צוחק עלי? סודה קלאב? הם עוד קיימים בכלל?", השיב בירנבאום. "מה לך ולחברות כאלה, חשבתי שאתה מתעסק עם טכנולוגיה".



השבוע, בדיוק ארבע שנים לאחר המהלך הדרמטי, בירנבאום שהה בניו יורק לרגל ההנפקה המוצלחת בבורסת נאסד"ק של סודה סטרים (לשעבר סודה קלאב), יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים. החברה גייסה 109 מיליון דולר, לפי שווי של 367 מיליון דולר.



ההנפקה חתמה את הכפלת השווי המדהימה של חברה תעשייתית, שרק לפני כמה שנים נראתה כדינוזאור מנומנם עם מוצר ארכאי וגוסס - ונהפכה לחברה המציעה חדשנות במיטבה, עם שיעורי צמיחה שמאפיינים בדרך כלל חברות השייכות לעולם הווירטואלי.



"לפעמים אני צריך לצבוט את עצמי כדי להאמין שהסיפור הזה אמיתי", אמר השבוע בירנבאום. עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל הוא קיבל אופציות למניות. עתה, עם הנפקת החברה בנאסד"ק, הגיע שווי המניות שלו ל-15 מיליון דולר. המימוש יעלה לו כ-1.5 מיליון דולר, כך שעל הנייר הוא שווה כיום 13 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully