וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי, קח את הכסף וברח

עידו באום

5.11.2010 / 7:03

הדילמה



>> רועי ורמוס שלום,

לבי לבי לך. הפרקליטות ורשות ניירות ערך לא ספרו אותך כאשר סיכמו עם איפקס על סגירת התיק נגד בית ההשקעות פסגות תמורת סילוקך מכס המנכ"ל. אנשים שמעריכים אותך אמרו לי השבוע: עשו לרועי עוול. ככה זה כשאתה מנכ"ל - כולם מאחוריך ואתה בפרונט, לבד. אומרים שאתה שוקל לעתור לבג"ץ.



כן, הסדר שבו מתבקשת הדחתך מבלי שהוחלט אפילו להגיש נגדך כתב אישום הוא הסדר גיליוטיני, ברוטלי. מצד שני, אלה הכללים החדשים בממלכה של יו"ר רשות ניירות ערך, זוהר גושן: סנקציות אפקטיביות ומהירות בלי יותר מדי הליכים משפטיים בדרך, במטרה לייעל את האכיפה בשוק ההון. שינו את הכללים ולא סיפרו לך?



האם בג"ץ יתערב בסגירת התיק נגד פסגות רק בגלל שההדחה שלך ברוטלית? רק בגלל שהפרקליטות עוד לא החליטה בכלל אם להעמיד אותך לדין?



לפני 20 שנה בדיוק, בפרשת ויסות מניות הבנקים, ביטל בג"ץ את ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה יוסף חריש לסגור את התיק נגד ראשי הבנקים "מחוסר עניין לציבור". הפרקליטות נאלצה להגיש כתב אישום, וגם ניצחה. את התביעה במשפט הבנקאים ייצג פרקליט מחוז טרי ושאפתן: משה לדור.



השיקולים בסגירת תיק ללא משפט הם היעדר תשתית ראייתית והיעדר עניין לציבור. אותו לדור מפרשת הבנקאים, כיום פרקליט המדינה, יסביר לבג"ץ כי לציבור אין עניין לנהל משפט יקר וממושך רק כדי להשיג תוצאה שניתן להשיג מהר ובזול. הוא יגיד כי ההסדר שהושג הוא מהמרתיעים שהושגו במקומותינו.



אין ספק שיש פגיעה בזכויות החוקתיות שלך, כמו הזכות לחופש העיסוק, אבל האם זה משנה משהו לגבי סיכוייך בבג"ץ? החדשות הרעות שהפעם אתה לא מתמודד עם טייקון קורס כמו לב לבייב, מולו התייצבת במשבר הכלכלי, ; הפעם אתה מתייצב מול גושן ולדור - במגרש הביתי שלהם. הפרקליטות תטען שאיפקס הציעה לפטר אותך. גם איפקס תגיד שזו היתה החלטה שלה. הם יטענו זאת בבית המשפט בלי למצמץ.



לאיפקס כבעלת הבית יש זכות לפטר את מי שבא לה. זהבית כהן תגיד לך שפסגות לא יכול להתנהל עם מנהל חשוד בפלילים. היא תגיד שהרשות מאיימת לשלול לפסגות את הרשיון אם לא תסכים ללכת. היא תגיד שעשית עבודה נהדרת כראש הגוף המוסדי הכי לוחמני בסביבה ושהיא באמת היתה רוצה שתישאר, אבל היא גם תגיד לך שמי שיוצא לשמש כדאי שלא ישים חמאה על הראש.



אם הקרב שלך יצליח, בג"ץ ינזוף בפרקליטות ויבטל את הדרישה להדיח אותך כתנאי להסדר בפסגות. האם ההסדר כולו יקרוס עקב כך? לא בטוח. לדור וגושן טוענים שיציבות בית ההשקעות הגדול במדינה ושוק ההון כולו הם אינטרס ציבורי חשוב, שעלול להיפגע אם יוגש כתב אישום נגד פסגות. אבל מבחינתך סוף הסיפור רחוק. אתה על הכוונת.



אולי כדאי שתציע עסקה משלך לפרקליטות. זוכר את יד ימינו של לב לבייב, נדב גרינשפון? על סף הרשעה בעבירת שימוש במידע פנים מצאו סניגוריו נוסחה להסדר עם הפרקליטות, לפיה גרינשפון שילם קנס כספי ומשפטו הסתיים בעבודות שירות ללא הרשעה. זה תקדים שיכול לעבוד לטובתך. קראתי שבפרישתך המאולצת תקבל יותר מ-40 מיליון שקל כ"מצנח זהב". אתה יכול להרשות לעצמך דיל כמו של גרינשפון, גם אם במקרה שלך המחיר יהיה יקר וכואב יותר. ואם כל זה לא יעבוד, זכור את העצה של וודי אלן: קח את הכסף - וברח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully