וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינלאומי ודיסקונט בדרך להגדלת פעילות החיתום

מאת אתי אפללו

5.11.2010 / 7:03

בלעדי הבנקים עורכים שינויים בתחום החיתום: דיסקונט מגייס את מנשה רם, הבינלאומי חוזר למגעים עם לידר שוקי הון



>> בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי נמצאים בימים אלו בעיצומם של תהליכים להגדלת פעילות החיתום שלהם - כך נודע ל-themarker.

בבנק דיסקונט, שמתכנן להגדיל את נפח הפעילות שלו בתחום, גייסו בימים האחרונים את מנשה רם, שימונה בשבוע הבא ליו"ר פעיל בחברת דיסקונט חיתום והנפקות. רם עבד בעבר בדיסקונט, ולאחר מכן עזב את הבנק לטובת בית ההשקעות אפסילון.



דיסקונט חיתום נמצאת תחת דיסקונט שוקי הון בניהולו של מעוז פרנקו. במחצית הראשונה של 2010 השתתפה דיסקונט שוקי הון ב-24 הנפקות לציבור והנפקה פרטית אחת בהיקף של 3.3 מיליארד שקל. שתי הנפקות לציבור מתוך הנפקות אלו היו של בנק דיסקונט עצמו.



במקביל, הבנק הבינלאומי בניהולה של סמדר ברבר צדיק חזר לנהל מגעים לשיתוף פעולה בתחום החיתום עם לידר שוקי הון. הצדדים ניהלו ביולי האחרון מגעים לשיתוף פעולה בתחום החיתום, ולפיו ירכוש הבינלאומי 20% מפעילות החיתום של לידר שוקי הון, אך מגעים אלו התקררו בחודשים שלאחר מכן. בשבועות האחרונים חזרו הצדדים לנהל מגעים.



לידר שוקי הון עוסקת בחיתום, בברוקראז' ומחזיקה ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות. את החברה מנהל עמית ורדי, לאחר שהמנהל שייסד אותה והיה אחד מבעלי השליטה בה, דני ברק, מת בתחילת יוני.



לידר שוקי הון היא החברה הרביעית בגודלה בשוק בתחום החיתום אחרי כלל חיתום, הנמצאת בשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, לאומי פרטנרס של בנק לאומי ופועלים אי.בי.אי של בנק הפועלים. שלוש החברות המובילות שולטות בחלק הארי של השוק.



הבנק הבינלאומי מחזיק בחברת חיתום, אך אינו נחשב שחקן בולט בשוק.



שינויים אלו בתחום החיתום מצטרפים לרכישה שביצע באמצע השנה בנק מזרחי טפחות שרכש 20% מחברת החיתום רוסאריו קפיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully