וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב, מאיר שמיר ודש איפקס בודקים השקעה במנופים פיננסיים

מאת ליאור זנו

5.11.2010 / 7:03

ג'קי בן זקן רוכש את חלקם של נניקשווילי ומרקוס ובר במנופים פיננסיים תמורת 711 מיליון שקל. בן זקן צפוי להשקיע 200 מיליון שקל כהון עצמי



>> ג'קי בן זקן עידכן ביום רביעי בלילה את ציבור המשקיעים כי הוא עומד לבצע זינוק פיננסי נחשוני. בן זקן ישתלט על מנופים פיננסיים וירכוש את אחזקותיהם של שותפיו - החברה הסינגפורית astc של מרקוס ובר ואברהם נניקשווילי. בכך יחזור בן זקן להיות בעל הבית בחברה, שאליה הכניס לאורך השנים את נניקשווילי וובר כשותפים.



בן זקן אמור לרכוש 68.9% ממניות החברה תמורת 711.7 מיליון שקל, כמעט במחיר השוק של החברה. אתמול ריכזה המניה מחזור של 9 מיליון שקל והוסיפה 1.5% לערכה.

בן זקן וחיים רביבו מתכוונים להשקיע 200-250 מיליון שקל מתוך סכום הרכישה מהונם העצמי, ואת יתרת חצי מיליארד השקלים יגייסו מהבנקים, מהציבור וממשקיעים אחרים. ל-themarker נודע כי שלושה משקיעים שהביעו עניין הם אילן בן דב השולט בפרטנר, מאיר שמיר ודש איפקס, שאף תשמש כבנק ההשקעות של עסקת הרכישה ותזרים כסף.



תקנות הבורסה מחייבות חברות ציבוריות להנפיק לפחות 20% מהון מניותיהן לציבור. על כן מתכננת מנופים כנראה לבצע הנפקה שתדלל את בעלי המניות הקיימים ותעביר את השליטה ב-10% נוספים לציבור. החברה מקווה להצליח לבצע את המהלך כדי שתוכל להיכנס למדד תל אביב 100 בעדכון המדדים של דצמבר.



מנופים נסחרת לפי שווי שוק של 1.034 מיליארד שקל, ומחזיקים בה 45%) astc), נניקשווילי (23.9%), בן זקן (12.9%), שחקן הכדורגל לשעבר חיים רביבו (7.9%) והציבור (10%).



לאחר ביצוע העסקה יחזיק בן זקן ב-82.1% מהמניות, רביבו ב-7.9% והציבור ב-10%. בנוסף, ייקח על עצמו בן זקן את התחייבות astc להעמיד הלוואת בעלים של 15 מיליון דולר לחברה. העסקה תושלם בעוד כחצי שנה והיא תלויה באישור הרגולטורים. לפי ההסכם, אם לא תושלם הרכישה יקבלו astc ונניקשווילי אופציה למשך שנה מביצוע העסקה לרכישת כל המניות שבידי בן זקן ורביבו במחיר של 85 אגורות למניה.



רק ביולי 2009 רכשה 45% astc ממנופים בסכום של 342.3 מיליון שקל, המשקף מחיר של 81 אגורות למניה - 8% יותר ממחיר המניה בשוק אז. בעקבות כך היא הפכה לבעלת שליטה משותפת בחברה עם בן זקן, נניקשווילי ורביבו. כעת, רוכש ממנו בן זקן את האחזקות בחזרה במחיר הגבוה ב-35% מזה שבו בוצעה העסקה הקודמת והופך לבעל השליטה היחיד.



לפי מקורות המקורבים לחברה, פירוק השותפות נבע מרצונם של ובר ונניקשווילי להשתמש במנופים לשם פיתוח פעילותה בחו"ל בתחומי האנרגיה, המים ותחנות הכוח. מנגד, עמד רצונם בן זקן ורביבו להתמקד בפעילות הנדל"ן וחיפושי הנפט בישראל, שאליו נכנסו באחרונה.



לא מן הנמנע כי ובר ונניקשווילי יחפשו עתה שלד ציבורי כדי למנף את הפעילות החדשה המתוכננת. נניקשווילי הוא שותפו הוותיק של בן זקן ויחד הם מחזיקים בעוד כ-20 חברות פרטיות. על כן פירוק השותפות מעורר תמיהה. עם זאת, אותם הגורמים הוסיפו כי נניקשווילי ובן זקן ימשיכו בפעילויותיהם הפרטיות יחד.



מנופים פועלת בתחום הנדל"ן המניב ובתחום היזמות. בנוסף, נכנסה החברה בשנה האחרונה לתחום חיפושי הגז והנפט הלוהט. בפברואר חברו בן זקן ונניקשווילי לאיש העסקים חיים לייבוביץ וקיבלו את רישיון החיפושים הימי "מד-אשדוד". לאחר מכן הודיעו כי ימכרו חלק מאחזקותיהם למנופים.



אם תצא העסקה לפועל, יסתכם חלקה של מנופים בתאגיד שיחזיק את מד-אשדוד ב-25%; בן זקן ונניקשווילי יחזיקו כל אחד ב-12.5% תמורת השקעה של 625 אלף דולר; ו-acc תחזיק ב-50% לאחר שתשקיע 2.5 מיליון דולר. בהודעה אתמול צוין כי האופציה של מנופים לאחזקה במד-אשדוד הוארכה ב-40 יום עד 20 בינואר 2010.



את העסקה מובילים עו"ד רם כספי ורואה החשבון עו"ד אודי ברזילאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully