וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת דו"חות הבנקים: השיפור בתוצאות צפוי להימשך, על רקע התרחבות יתרות האשראי ופיקדונות הציבור

ואדים סבידרסקי

5.11.2010 / 9:32

יתרת האשראי לציבור עלתה בספטמבר ל-335.4 מיליארד שקל, יתרת הפיקדונות התסכמה ב-432.9 מיליארד שקל



הבנקים המקומיים צפויים לדווח על תוצאותיהם הכספיות לרבעון השלישי 2010 במחצית השנייה של החודש, כאשר יריית הפתיחה, ב-21 בנובמבר, תהיה של בנק . בתקופה האחרונה מראה המגזר שיפור מתמיד בפעילות השוטפת. נתוני יתרות האשראי ופיקדונות הציבור לחודש ספטמבר, אשר פורסמו ביום רביעי על ידי בנק ישראל, מרמזים כי המגמה צפויה להימשך גם הפעם.



מגמת ההתרחבות נצפית הן בפעילות האקטיב (אשראי) והן בפעילות הפאסיב (פיקדונות) מחודש יוני עד אוקטובר. מהנתונים שפורסמו עולה כי ביוני הסתכמו יתרת האשראי והפיקדונות בכ-325.6 מיליארד שקל ו-422.7 מיליארד שקל בהתאמה, והן הוסיפו מדי חודש (פרט לירידה בהפקדות באוגוסט וחזרתה למסלול עלייה חודש אחרי כן). כלומר, מיוני ועד תחילת אוקטובר הוסיפו יתרות האשראי כ-3% ויתרות הפיקדונות גדלו ב-2.4%.



יתרת האשראי לציבור בחודש ספטמבר עלתה בכ-4.7 מיליארד שקל לעומת חודש אוגוסט והסתכמה בכ-335.4 מיליארד שקל. יתרת פיקדונות הציבור עלתה בספטמבר ב-7.2 מיליארד שקל לעומת חודש לפני כן, לסך של 432.9 מיליארד שקל. מרווח הריביות, המתבטא בהפרש בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות, ירד מעט והסתכם בכ-3.66% (לעומת 3.69% בחודש אוגוסט), כפי שדווח על ידי בנק ישראל.



בחישוב מקורב, ובהנחה כי התוספת לאשראי שניתן לציבור על ידי המתווכים הפיננסיים, מקורו בפיקדונות הציבור (4.7 מיליארד שקל) ובהתחשב במרווח הריביות (בחישוב שנתי - מדובר בריבית לשנה) - מקבלים רווח של 172 מיליון שקל עבור המגזר רק מפעולת הבנקאות המסורתית בחודש המקוצר עקב ריבוי החגים, תקופה בה סניפי הבנקים היו סגורים או עבדו במתכונת חג.



נתון מעניין נוסף אשר פורסם הוא ריבית חריגה העומדת על 9.25% בספטמבר (ריבית על יתרת החובה בחשבונות העובר ושב), שאומנם ירדה במעט מאז אוגוסט אך עדיין גבוהה ב-8.97% מן הריבית המשולמת, אם כי לא בכל הבנקים, על יתרת הזכות באותם פיקדונות עובר ושב (העומדת בממוצע על 0.28%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully