וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב מתמקדת במפצלי הדירות

רז סמולסקי

6.11.2010 / 5:00

הלחץ על היזמים והעונשים בגובה מאות אלפי השקלים עשו את שלהם ותופעת פיצול הדירות בת"א הופסקה כמעט סופית. היזמים, שלא מצליחים להיפטר מהנכסים המבוקשים, טוענים: הירידה בהיצע תעלה את מחירי השכירות ותבריח את הצעירים

עיריית תל אביב ומערכת המשפט הצליחו לבלום את אופנת פיצולי הדירות. העירייה הגבירה את הלחץ המופעל על יזמים שפיצלו דירות באופן לא חוקי ואילו בתי המשפט הטילו עונשים כבדים של מאות אלפי שקלים. צעדים אלה הצליחו להרתיע יזמים שמנסים כעת להיפטר מהדירות או להשיבן למצב המקורי מלפני הפיצול.

תופעת פיצול הדירות נתנה מענה טוב גם ליזמים וגם לשוכרים. היזמים הצליחו להגדיל מאוד את התשואה שלהם באמצעות פיצול דירה לכמה יחידות, והשכרתן במחיר כולל הגבוה מהמחיר שהיו יכולים לקבל על דירה אחת. השוכרים מצדם, שכרו דירות, קטנות אמנם, אבל במחירים נמוכים יחסית לשוק התל אביבי הגואה.

מהנדס העיר חזי ברקוביץ' מסביר כי הסיבה ליד הקשה שנוקטת העירייה היא הבעיות שיוצרות הדירות המפוצלות - פיצול לא חוקי מגדיל את העומס על התשתיות בבניין עצמו ובסביבה באופן לא מבוקר וכן מהווה סכנה בטיחותית. לדבריו, העירייה מקדמת כיום פתרון חלופי בדמות דירות קטנות שיוקמו בצפון-מערב העיר.

"המאבק במפצלים אמור להעלות את המחירים כי יהיו פחות דירות", אומר מנהל סניף דרום של רשת התיווך אנגלו סכסון, אורן זמיר, "מצד שני, המחירים כל כך גבוהים שזה יכול לדחוק את הצעירים מחוץ לעיר, בהיעדר אלטרנטיבה של דירות קטנות זולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully