וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי עשוי לאפשר לבנקים החזקים להעלות את הדיבידנד

סוכנויות הידיעות

5.11.2010 / 9:38

על מנת לזכות באישור הרגולטורים, יידרשו הבנקים להתוות תכנית לעמידה ביעדי הלימות ההון תחת הסכמי באזל 2



הבנק הפדרלי של ארה"ב צפוי בקרוב לאפשר לכמה בנקים חזקים בעלי רמות הון טובות להעלות את תשלומי הדיבידנד, כך לפי גורמים המקורבים לנושא.



עדכון מדיניות הפד צפוי להתפרסם בשבועות הקרובים. הבנק הפדרלי צפוי לנקוט גישה שמרנית בהחלטה אילו בנקים יוכלו להעלות את תשלומי הדיבידנד ולהעריך כל בנק בנפרד, אמר אדם המקורב לנושא.




כיום, מעוניינים הבנקים להגדיל את הדיבידנדים, אך הרגולטורים מסרבים להעניק את אישורם, על רקע חוסר הוודאות לגבי התחזית הכלכלית וכללי הלימות ההון החדשים.



ביום חמישי, זינק מדד מניות הבנקים kbw בוול סטריט ב-3.6%. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-2%.



הבנק הפדרלי אינו מעוניין למנוע מבנקים שנתפסים כחזקים במיוחד להגדיל את חלוקת הדיבידנדים, אמר אחד המקורות. לפי אנליסטים, הבנקים האמריקאיים מחזיקים ברמות הון גבוהות יחסית, כשהגדולים שבהם מחזיקים ברמות ההון הגבוהות ביותר מזה שנים.



בהתאם לכללי הסכם באזל החדשים, יידרשו הבנקים להחזיק בהון באיכות גבוהה בסך של 7% מנכסיהם נושאי הסיכון, פי יותר משלושה לעומת השיעור הנוכחי, על מנת לשפר את היכולת שלהם להתמודד עם האטה כלכלית ועם זעזועים כלכליים. עם זאת, הבנקים קיבלו תקופת הסתגלות ארוכה לדרישות החדשות – עד 2015.



על מנת לקבל אישור להגדיל את הדיבידנדים, לא יידרשו הבנקים לעמוד בדרישות הסכם באזל, אך יתבקשו להציג תוכנית מפורטת לאופן שבו יגיעו לכך, מסר אחד המקורות. כמו כן יידרשו הבנקים לפרט כיצד יעמדו בדרישות הרפורמה הפיננסית בארה"ב (חוק דוד-פרנק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully