וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזבים את המלונות - ועוברים לאכסניה

חן הלפרן

5.11.2010 / 14:00

האכסניות הפכו להרבה יותר ממקום לינה עם מיטות קומותיים. מחירי המלונות הובילו את המשפחות לחפש את האלטרנטיבות הזולות ואכסניות הארץ נערכות בהתאם עם סטנדרטים חדשים ומפתים

מחירי המלונות המאמירים משנים את פניהן של האכסניות: באופן מסורתי, פנו האכסניות לקהל התרמילאים בני ה-18-25, שהיו מוכנים לצמצם עלויות ולישון בחדר עם אנשים נוספים שמעולם לא הכירו. כמוהם, גם האכסניות היו פשוטות והציעו בעיקר לינה בחדרים משותפים על מיטות קומותיים, עם שירותים ומקלחות משותפים.

האכסניות היו לרוב מקומות קטנים, פרטיים, שנוהלו כעסק משפחתי, והרוב המוחלט של התיירים העצמאיים הגיעו כאורחים מזדמנים, "על הדרך", ללא הזמנה מוקדמת.

אולם נראה כי בימינו, האכסניות הפכו להיות הרבה יותר ממקום לינה עם מיטות קומותיים. כשמחירו של לילה במלון הופך להוצאה גדולה מדי, מעדיפים רבים להשקיע יותר זמן ולמצוא את המקומות הנסתרים והמחירים האטרקטיביים. כך, רבות בחסות האינטרנט ונגישות המידע, הפך כל אחד מאיתנו לתייר עצמאי והתרמילאות חדלה להיות נחלתם של מביני עניין.

גם משפחות, מטיילים בגיל הזהב, אנשי עסקים ורבים אחרים הפכו נגישים יותר למידע על מקומות הלינה הזולים והאכסניות המסורתיות התרחבו בהתאם והחלו להציע מגוון שירותים נוספים כגון B&B (ארוחת בוקר כחלק מהלינה), הוסטלים, מלונות עד שלושה כוכבים ואכסניות קונספט. כמו כן, נפתחו רשתות הנפרסות על אזורים שלמים.

כך למעשה, השינויים בהרגלי הצריכה ותרבות הפנאי של כולנו, שינו את פניה של תעשיית התיירות הפונה למטייל העצמאי, וזו הפכה לסקטור הצומח במהירות אשר צפויה להגיע לשווי שוק עולמי של 12 מיליארד דולר ב-2012.

בעולם, הפכה התעשייה מסביב לתיירות העצמאית לפלח השוק בעל קצב ההתפתחות הגבוה ביותר בתיירות. התיירים העצמאים מהווים גורם כלכלי משמעותי בכל מדינה אליה הם מגיעים ויעדים מובילים לתייר העצמאי כגון אירלנד (6 מליון תיירים בשנה), סקוטלנד (16 מליון תיירים בשנה), תאילנד וניו-זילנד (40 מליון תיירים בשנה), נהנים מכסף זר רב שמתפזר בכל האזורים - לרבות הפריפריה.

צוברים תאוצה בישראל

וכן, גם בישראל יש מי שמנסה לפתח את תחום זה. לפני ארבע שנים הקימו שני בעלי אכסניות מצפון הארץ, מעוז ינון וירון בורגין, את ILH (Israel Hostels) - רשת המאגדת בתוכה אכסניות פרטיות בסטנדרט גבוה ובמחירים המתקרבים יותר למחירי האכסניות המסורתיות מאשר לאלו של בתי המלון. "המשימה שהצבנו לעצמנו היא לתמוך במטיילים העצמאיים בישראל ולהפוך את השהות שלהם בארץ לחוויה טובה ואיכותית יותר", אומרים השניים.

ינון, בעל האכסניה "פאוזי עזאר אין" בנצרת, ובורגין, מנהל "חאן שקדי" בנאות הכיכר, ניסו לנצל את הצורך בנגישות למידע שמרכז את המקומות התואמים לתרמילאים החדשים, ופתחו אתר אינטרנט (www.hostels-israel.com) שיאגד בתוכו את המידע הנחוץ לנו כצרכנים. כיום רשומות 33 אכסניות העומדות בסטנדרטים בסיסיים של איכות ושירות לתייר ברשת ILH. "הפריצה הגדולה של האכסניות הפרטיות קשורה קשר הדוק לעליה בכח הקניה ובנית טיולים דרך ובעזרת האינטרנט", אמר בורגין.

"כיום", מספרים השניים, "ארבע שנים לאחר הקמת הרשת, עומדת התפוסה הממוצעת של הוסטלים בערים הגדולות על כ-80-85% בממוצע שנתי. כאשר בקיץ התפוסה מגיעה לאיזור ה-95% ולעיתים אף לתפוסה מלאה".

בורגין וינון מוסיפים ומספרים כי גם מחוץ לתל אביב וירושלים, מורגשת צמיחה במספר התיירים וכן גם אצלם בתחומי רשת ILS, אשר מוסיפה החודש לרשימת החברים אכסניה נוספת בירושלים - Abraham Hostels Jerusalem. "בהוסטלים בפריפריה אחוזי התפוסה נמוכים יותר אך גם שם ניכרת עלייה משמעותית בשנים האחרונות בתיירות נכנסת עצמאית. הצפי לשנת 2011 הוא על גידול של כ-5-15%, שכבר השנה נרשמה עלייה ממוצעת של 5-10% בתפוסה בכל הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully