וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes גייסה כ-450 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

ואדים סבידרסקי

5.11.2010 / 14:22

ביקוש כפול: חברת הלוויין yes גייסה אמש כ-450 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב. המכרז נסגר בריבית של כ-5.85% כאשר הרמה ההתחלתית היתה 6.5%, עם מח"מ של כ-5.5 שנים

חברת די.בי.אס (Yes) שירותי לוויין, שבשליטת בזק, גייסה אמש חוב בהיקף של כ-450 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב מסדרה ב'. הכסף שגויס מיועד לפרעון חוב קיים של החברה והקטנת החוב הבנקאי, חלקו הלוואות שנטלה החברה מגופים מסדיים בשנת 2005.

כוונת yes היתה לגייס כ-350 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית לגופים מוסדיים, אך בשל ביקוש כפול החליטה לגייס כ-100 מיליון שקל יותר. הסדרה שהונפקה צמודה למדד המחירים לצרכן, ונסגרה בריבית של כ-5.85% כאשר הריבית המקסימאלית שהוצעה בתחילה היתה 6.5%. משך החיים הממוצע של הסדרה מסתכם בכ-5.5 שנים. ההנפקה לא הובטחה בחיתום, אך המפיצים שהובילו אותה היו כלל פיננסים חיתום ולידר חיתום.

מועד הפירעון הסופי של האג"ח נקבע לנובמבר 2019. בהודעת אישור ההנפקה של בעלת השליטה (בזק) נאמר כי "המהלך נועד בין השאר להקטין את מחיר החוב ואת עלויות המימון הכוללות של החברה, וכן להאריך את משך החיים הממוצע של הלוואות שקיבלה, דבר שאמור לתרום לאיתנות הפיננסית של החברה ולאפשר את המשך פעילותה וצמיחתה".

רון אילון, מנכ"ל די.בי.אס אמר ל-TheMarker: "אנו מאוד מרוצים מהביקושים הגבוהים אשר נרשמו בהנפקה הפרטית הראשונה מאז ועדת חודק, ורואים את המהלך כהנפקה מוצלחת".

בסוף חודש אוקטובר, העלתה חברת דירוג האשראי מעלות S&P את דירוגה של חברת די.בי.אס ל-A- וזאת בשל צפי לשיפור בנזילות לטווח ארוך. אותו דירוג ניתן גם להנפקה שהתקיימה אתמול. כלכלני מעלות ציינו כי "תחזית הדירוג היציבה משקפת את הערכתנו כי ביצועיה התפעוליים של החברה, פרופיל הנזילות ולוח סילוקין מאוזן יותר צפויים לתרום ליציבות הדירוג בטווח הבינוני - אלא אם כן נהיה עדים לשינוי מהותי במבנה ההון של החברה או בנזילות".

  • עוד באותו נושא:
  • yes

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully