וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mail.ru, מבעלי פייסבוק, הנפיקה לפי שווי של 5.7 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

5.11.2010 / 18:33

גייסה 912 מיליון דולר ב-IPO הגדול ביותר בבורסת לונדון מאז יולי; המניה מזנקת ב-27% ביום המסחר הראשון



חברת האינטרנט הרוסית mail.ru, אשר בבעלותה נתח בפייסבוק, גייסה 912 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת לונדון - ה-ipo הגדול ביותר בלונדון מאז חודש יולי. מניית mail.ru קופצת ב-27% בבורסת לונדון, לאחר שמוקדם יותר כבר נסקה ב-41% - הזינוק החד ביותר שרשמה מניה ביומה הראשון בבורסה זה לפחות שנתיים.



mail.ru, לשעבר דיג'יטל סקיי טכנולוגיס, מכרה 32.9 מיליון מניות במחיר של 27.7 דולר למניה - הקצה העליון של טווח מחיר היעד של 23.7-27.7 דולר למניה. היקף הביקוש להנפקה היה גבוה פי 20 מההיצע, אמרו גורמים המקורבים להנפקה. המניות שנמכרו מהוות נתח של 17% ממניות החברה, לא כולל הקצאת יתר, ועל כן משקפות ל-mail.ru שווי שוק של 5.7 מיליארד דולר. שווי זה הופך אותה לחברת האינטרנט הבורסאית הגדולה באירופה במונחי שווי שוק.



mail.ru מחזיקה בבעלותה את אתר הדואר אלקטרוני והגיימינג הרוסי באותו שם, שהוא אתר התוכן הגדול ביותר ברוסיה עם כ-50 מיליון מבקרים ייחודיים מדי חודש. כמו כן, מחזיקה החברה בחברת המסרים המיידים הישראלית icq אותה רכשה מחברת האינטרנט האמריקאית aol, וכן אתרי רשתות חברתיות vkontakte.ru ו-odnoklassniki.ru ומערכת התשלומים במסופים qiwi. לחברה יש גם אחזקות קטנות באתר הרשתות החברתיות פייסבוק (2.4%) וחברת המשחקים זינגה (1.5%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully