וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה בשיא של שישה חודשים

נמרוד הלפרן

5.11.2010 / 19:30

ארה"ב מושכת את שווקי העולם מעלה ובורסות אירופה סוגרות את השבוע עם עליות של 2.2%. כשלונדון ברמתה הגבוהה ביותר השנה. עם זאת, מדינות ה-PIGS ממשיכות לצלול. סיכום שבוע באירופה

בורסות אירופה נסגרו בשיא של שישה חודשים בעקבות נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם צוברת תנופה.

בורסת לונדון עלתה ב-0.1% לרמתה הגבוהה ביותר בשנת 2010; פרנקפורט הוסיפה 0.3%; פאריס נסגרה ללא שינוי. מנגד, נרשמו ירידות בבורסות מדינות PIIGS (הכינוי שהודבק למדינות אירופה שנקלעו לגירעונות חריפים - ראשי התיבות הלועזיים של פורטוגל, אירלנד, איטליה, יוון וספרד). בורסת דבלין ירדה ב-1.3% על רקע חששות המשקיעים מפני החמרה במצב הפיננסי של הממשלה. מניית אלייד אייריש בנקס, הבנק הגדול ביותר באירלנד, נפלה בקרוב ל-11%. בורסת מדריד ירדה ב-1.7%; בורסת ליסבון נסוגה ב-1.5%.

מדד יורו סטוקס 600 הכלל אירופי עלה היום ב-0.3%, ובסיכום שבועי השלים עלייה של 2.2% - העלייה השבועית החדה ביותר מאז ספטמבר. המדד רשם אתמול על הזינוק היומי החד ביותר מאז תחילת ספטמבר בעקבות הודעת הבנק הפדרלי על תוכנית הרחבה כמותית שנייה בארה"ב, במסגרתה ירכוש הבנק המרכזי אג"ח בהיקף של 600 מיליארד דולר. שוק התעסוקה בארה"ב הוסיף בחודש אוקטובר 151 אלף משרות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו תוספת מתונה יותר של 70 אלף משרות.

חברת האינטרנט הרוסית Mail.ru, אשר בבעלותה נתח בפייסבוק, גייס 912 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) בבורסת לונדון - ה-IPO הגדול ביותר בלונדון מאז חודש יולי. מניית Mail.ru קפצה בקרוב ל-30% בבורסת לונדון.

Mail.ru, לשעבר דיג'יטל סקיי טכנולוגיס, מכרה 32.9 מיליון מניות במחיר של 27.7 דולר למניה - הקצה העליון של טווח מחיר היעד של 23.7-27.7 דולר למניה. היקף הביקוש להנפקה היה גבוה פי 20 מההיצע, אמרו גורמים המקורבים להנפקה. המניות שנמכרו מהוות נתח של 17% ממניות החברה, לא כולל הקצאת יתר, ועל כן משקפות ל- Mail.ru שווי שוק של 5.7 מיליארד דולר. שווי זה הופך אותה לחברת האינטרנט הבורסאית הגדולה באירופה במונחי שווי שוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully