וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איציק באדר יכהן כיו"ר גרנות - התאגיד הכלכלי הקיבוצי הגדול בארץ - 3 שנים נוספות

עמירם כהן

5.11.2010 / 19:52

ב-2009 רשם התאגיד - המחזיק ב-7% מתנובה ובשיעור דומה מדור אלון - מחזור פעילות של 3 מיליארד שקל



איציק באדר (גבעת חיים מאוחד) ימשיך לנהל 3 שנים נוספות את התאגיד הכלכלי הקיבוצי הגדול ביותר במשק - גרנות, שבעליו הם 41 קיבוצים ומושבים שיתופיים במישור החוף, כך הוסכם במסמך הבנות עליו חתמו היו"ר המכהן ומי שהודיע כי בכוונתו להתמודד מולו הכלכלן רן רונן מקיבוץ בית אורן. כמו כן הוסכם כי משך כהונת היו"ר תיקצב בזמן, כמו גם כהונתם של בכירים אחרים בתאגיד.



התקנון הקיים אינו מחייב את התאגיד לקיים בחירות לתפקידי הניהול הבכירים וחברי הדירקטוריון נקראים לאשר, או לדחות, את המועמדים המוצעים לתפקידים הללו על ידי הנהלת התאגיד. בגרנות, בשונה מתאגידים אזוריים אחרים של הקיבוצים, סמכויות הניהול הן בידי היו"ר. ההסכם ושינויי התקנון המתחייבים ממנו עדיין דורשים את אישור האסיפה הכללית של קיבוצי גרנות.



באדר מכהן בתפקיד הכלכלי החשוב ביותר בתנועה הקיבוצית ואחד החשובים בישראל ב-17 השנים האחרונות. רונן ניהל בעבר מערכות כלכליות במגזר ההתיישבותי ועמד בראש המגזר העסקי בכמה קיבוצים. על ההסכם שנחתם באחרונה מדווח מקומון הקיבוצים, "הדף הירוק".



גרנות רשם ב-2009 מחזור פעילות של 3 מיליארד שקל ומחזיק בין היתר ב-7% ממניות תנובה ובשיעור דומה מאחזקות דור אלון, בעלת השליטה בתשתיות אנרגיה וברשת תחנות דלק בארץ ובחו"ל. כמו כן, מחזיק התאגיד בשליטה ברבוע כחול בעלת רשת המרכולים "מגה", רשת השיווק השנייה בגודלה בישראל.



אחת העסקות המשמעותיות ביותר של גרנות בשנים האחרונות היתה רכישת השליטה ברשת בתי האבות והסיעוד עמל, שצמחה מאז באלפי אחוזים. באדר, המסיים קדנציה שלישית בתפקיד מציין במכתב לקיבוצים השותפים בגרנות כי הוא רואה את תפקידו המרכזי בימים אלה בייצוג הקיבוצים במאבק לעיגון זכויות המתיישבים בקרקע, בחיזוק חוסנם הכלכלי של הקיבוצים ובדאגה לרווחת הפרט.



תאגיד גרנות העמיד בשנים האחרונות 50 מיליון שקל להשלמת הסדרי החובות של כמה מקיבוצי מישור החוף שנקלעו לקשיים כלכליים, 50 מיליון שקל להשתתפות ברפורמה במשק החלב וכ-100 מיליון שקל לנטיעת פרדסים ומטעי אבוקדו במישור החוף. כמו כן, העמיד התאגיד 20 מיליון שקל לפיתוח תשתיות מים בישובים. ב-5 השנים האחרונות חילק התאגיד 80 מיליון שקל דיבידנד מרווחיו לקיבוצים החברים בו.



באדר גם הוביל את המהלך להישארות הקיבוצים בתנובה באמצעות התאגידים הכלכליים האזוריים, שרכשו חלק מאחזקות הקיבוצים באגודה (תנובה היא אגודה שיתופית). התאגידים מחזיקים ב-23.2% מהאגודה. שוויין של האחזקות הללו הוכפל מאז נרכשה השליטה בידי אייפקס בראשית 2008.



מסמך ההבנות שנחתם בין שני המתמודדים גובש בידי מנכ"ל התאחדות מגדלי בקר וחבר קיבוץ מענית יעקב בכר, שכיהן בעבר כמנכ"ל גרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully