וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הסחורות שובר שיאים: הזהב על סף 1,400 דולר; הנפט בשיא של שבעה חודשים

נמרוד הלפרן

5.11.2010 / 21:00

מחיר הנפט הגולמי קפץ ב-6% בסיכום שבועי לאחר שעלה במהלך המסחר היום מעל ל-87 דולר לחבית



מחיר הזהב המשיך גם היום לשבור שיאים, ונסגר על סף רמת 1,400 דולר לאונקייה, לאחר שהודעת הבנק הפדרלי בארה"ב אתמול על כוונתו להדפיס דולרים נוספים, הגבירו את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. מחיר הנפט נסגר מעל לרמה של 86 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר זה כמעט שבעה חודשים - לאחר שנתוני תעסוקה חיוביים שפורסמו היום בארה"ב חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם תגביר את הביקוש לנפט.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,397.7 דולר לאונקייה, עלייה של 1% בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב רשם אתמול את הזינוק היומי החד ביותר זה 20 חודשים בעקבות הודעת הבנק הפדרלי בארה"ב על תוכנית הרחבה כמותית (quantitative easing) שנייה במסגרתה ירכוש אג"ח ב-600 מיליארד דולר במימון הדפסת כסף.



אנליסטים של גולדמן סאקס העריכו היום בדו"ח למשקיעים כי מחיר הזהב צפוי להגיע לרמה של 1,650 דולר לאונקייה ב-12 החודשים הקרובים, ואולי אף לחצות רמה זו, על רקע המשך המדיניות המוניטרית המרחיבה והריביות הנמוכות בארה"ב.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 86.85 דולר לחבית - מחיר הסגירה הגבוה ביותר מאז ה-6 באפריל - לאחר עלייה של 0.4%. במהלך המסחר כבר עלה מחיר החוזים לרמה של 87.22 דולר לחבית - הרמה התוך-יומית הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008. בסיכום שבועי, קפץ מחיר הנפט ב-6.3% - עלייה שבועית ראשונה זה ארבעה שבועות.



מחיר הנפט, אשר עלה אתמול ביותר מ-2% בעקבות הודעת הבנק הפדרלי, המשיך בתנופה החיובית היום לאחר פרסום נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב. שוק התעסוקה בארה"ב הוסיף בחודש אוקטובר 151 אלף משרות, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו תוספת מתונה יותר של 70 אלף משרות.



אנליסטים של ג'יי.פי מורגן צ'ייס העלו את מחיר היעד הממוצע לנפט הגולמי לשנת 2011 לרמה של 89.75 דולר לחבית, לעומת תחזית קודמת למחיר של 82.5 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully