וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוצים פורחים: הכנסות של 38 מיליון שקל

עמירם כהן

6.11.2010 / 17:10

לפי אומדן איגוד התעשייה הקיבוצית, מכירות 250 המפעלים של הקיבוצים החברים בו גדלו השנה ב-12% ויסתכמו בסופה ב-38 מיליון שקל. מכירות התוצר הקיבוצי בחו"ל גדלו ב-15%

מכירות 250 מפעלי איגוד התעשייה הקיבוצית ומפעלי עיבוד המזון של התאגידים הכלכליים של הקיבוצים, יסתכמו עד סוף השנה ב-38 מיליון שקל, גידול של 12% בהשוואה לשנה הקודמת, כך עולה מאומדן שהציגה המחלקה הכלכלית של האיגוד בראשות שולמית ארבל. מנגד מצביע הדוח על ירידה ברווחיות לאחר שהאומדן שהוצג מעלה כי הרווח המצרפי של המפעלים הקיבוציים יסתכם ב-2.8 מיליארד שקל ירידה של 7% בהשוואה לרווחיות שנרשמה ב-2009.

הנתונים מראים כי הגידול במכירות מאפיין את כל המגזרים: המכירות לשוק המקומי גדלו ב-13%, היצוא הישיר גדל ב-10% ומכירות חברות הבנות הפועלות בחו"ל גדלו ב-15%. הנתונים פורסמו לקראת הכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית שיתקיים ב-25 לחודש בקיבוץ שפיים.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית עמוס רבין אמר כי הגידול במכירות נובע מהגידול בביקושים בארץ ובעולם כחלק מההתאוששות האיטית של הכלכלה העולמית מהמשבר הכלכלי של 2008-9. אם זאת, מצביע רבין על ההתייקרות העולמית בחומרי הגלם והתנודתיות בשערי החליפין כגורמים העיקריים לירידת הרווחיות התפעולית.

בתוך כך דווח בשבועות האחרונים על המשך מגמת הקיבוצים למכור אחזקות במפעליהם כדי ליצור מקורות לחיסכון ארוך טווח ולשיפור רמת החיים של חברי הקיבוצים. קיבוץ מענית ימכור חלק מאחזקותיו במפעל גלעם ליצור עמילן, גלוקוזה, פרוקטוזה ומוצרי המתקה על בסיס טבעי לקרן המנוף "בראשית" ב-94 מיליון שקל בתוספת אופציה להגדיל את ההשקעה ב-20 מיליון שקלים נוספים. שיעור האחזקות שנמכר לא פורסם.

קרן ההשקעות "טנא" המתמחה בהשקעות בתעשייה הקיבוצית, חתמה לאחרונה על הסכם כוונות עם קיבוץ געתון לרכישת השליטה (51%) במפעל ליצור ציוד רפואי ת.א.ג. לפי שווי חברה של 75 מיליון שקל. בנוסף בא לסיומו המו"מ בין מפעל "דגניה סיליקון" שבשליטת קיבוץ דגניה ב' העוסק ביצור ציוד רפואי המבוסס על מוצרי סיליקון, לקרן ההשקעות הפרטית ויולה. ויולה תרכוש 40% מדגניה סיליקון בתמורה ל-100 מיליון שקל.

כמו כן מדווח מקומון "הדף הירוק", כי קיבוץ יזרעאל מכר 3% מאחזקותיו במפעל ליצור רובוטים לניקוי בריכות שחייה ב-13.8 מיליון שקל. יצוין כי בעשור האחרון לא הוקם אף מפעל תעשייתי קיבוצי נוסף לאלה הקיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully