וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לרפובליקאים: "אני פתוח לכל הצעה"

סוכנויות הידיעות

7.11.2010 / 7:07

הנשיא האמריקאי הודה כי הצמיחה הכלכלית בארה"ב אינה מייצרת מספיק משרות. יועצו לארי סאמרס: למרות ההפסד בבחירות - ביכולתנו להגיע עם הרפובליקאים להסכמה על התקציב



>> נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר בסוף השבוע כי הוא מרוצה מנתוני התעסוקה החיוביים לאוקטובר, שהצביעו על תוספת חדה מהתחזיות של 151 אלף משרות לשוק העבודה בארה"ב.

עם זאת, הודה אובמה כי הכלכלה אינה מייצרת מספיק משרות כדי להפחית באופן משמעותי את שיעור האבטלה, שנותר ללא שינוי ברמה של 9.6%, ואמר: "אני פתוח לכל רעיון ולכל הצעה שיסייעו להבראת הכלכלה".



אובמה, שנחל תבוסה בתחילת השבוע כשהפסיד את הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים בעקבות הבחירות לקונגרס, קרא למפלגה הרפובליקאית לשתף פעולה עם הממשל בראשותו. לדבריו, ארה"ב אינה יכולה להרשות לעצמה שנתיים של קיפאון פוליטי. הוא הוסיף כי השיח הפוליטי בארה"ב צריך להפסיק להתמקד במאבק בין הדמוקרטים לרפובליקאים, ובמקום זאת "להתמקד בתחרות בינינו לבין מדינות אחרות בעולם".



"ההצלחה או הכישלון שלנו במרוץ הזה תלויה ביכולתו לפעול יחדיו, כאומה", אמר אובמה. "עתידנו תלוי ביכולתנו לשים את הפוליטיקה בצד ולפתור בעיות. יש לדאוג לדור הבא במקום לדאוג לבחירות הבאות".



אתמול הכריז אובמה במהלך ביקור בהודו על עסקות בסך 10 מיליארד דולר בין ארה"ב להודו, שלדבריו יובילו ליצירת 50 אלף משרות בארה"ב.



במקביל, אמר יועצו הכלכלי הבכיר, לארי סאמרס, כי הוא מאמין שהרפובליקאים והדמוקרטים יוכלו לגשר על המחלוקות ביניהם ולהגיע להסכמה על תוכנית משותפת לצמצום הגירעון התקציבי העצום של ארה"ב - שהסתכם ב-1.3 טריליון דולר בשנת הכספים שהסתיימה ב-30 בספטמבר.



תבוסתה של המפלגה הדמוקרטית, שהפסידה את הרוב בבית הנבחרים ונחלשה בסנאט בבחירות אמצע הקדנציה, הובילה פרשנים להעריך כי אובמה ייאלץ להתמודד עם חוסר נכונות לפשרה מצדם של הרפובליקאים. עוד אמר סאמרס: "יש סיכוי לפשרה, אך היא תדרוש עבודה קשה".



ג'ון ביינר, מנהיג הרפובליקאים בבית הנבחרים, צפוי להתמנות ליו"ר בית הנבחרים הבא. לדבריו, הרפובליקאים ידרשו קיצוצים תקציביים מידיים ויתנגדו לתמריצים נוספים לעידוד הצמיחה, מכיוון שאלה רק יגדילו את הגירעון. אובמה עצמו דחה בעבר את טענותיהם של הרפובליקאים שניסו לציירו כבזבזן, והתנגד לקיצוצים שביצע לפניו ממשל בוש.



בסוף השבוע אמר סאמרס כי הדרך הטובה ביותר להפחית את הגירעון התקציבי של ארה"ב היא לחדש את הצמיחה הכלכלית. "אם הכלכלה לא תתחיל לצמוח שוב, לא יהיה פתרון לגירעון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully