וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BHP ביליטון - פוזלת לאשלג ולנפט

מאת ליאור זנו

7.11.2010 / 7:07



>> ב-2001 מוזגו החברה האוסטרלית bhp והחברה הבריטית ביליטון ויצרו את חברת הכרייה הגדולה בעולם, שהיא גם החברה הגדולה ביותר בבורסת סידני. bhp ביליטון נסחרת לפי שווי של 212 מיליארד דולר, במכפיל רווח של 18 על בסיס רווחיה ב-12 החודשים האחרונים ובמכפיל של 15 על בסיס רווחיה הצפויים ב-12 החודשים הקרובים.

bhp ביליטון מעסיקה 42 אלף עובדים ב-100 מכרות הפרושים ב-25 מדינות, שבהם היא כורה אלומיניום, פחם, עפרת ברזל, אורניום, נחושת, ניקל, כסף וטיטניום. ענקית הכרייה היא בעלת עניין גובר בנפט, גז, גז טבעי נוזלי (lng) ויהלומים.



בשמונה השנים האחרונות נפלו רווחיה של bhp ביליטון פעם אחת בלבד: התקופה שבין יוני 2008 ליוני 2009 היתה קשה לחברה, בשל ירידת מחירי המתכות והביקוש העולמי לסחורות, ורווחיה במחצית הראשונה של 2009 צנחו ב-62%.



בשנה שהסתיימה ביוני 2010 כבר נראה המצב אחרת: הודות להתאוששות מחירי הסחורות זינק הרווח אחרי מס של החברה ליותר מפי שניים - ל-12.7 מיליארד דולר.



בשל השליטה הנרחבת במשאבי טבע רבים מתאפיין ענף הכרייה במיזוגים וברכישות ענק, אך מדיניות ההשקעה של bhp ביליטון נוקשה מאוד: היא משקיעה רק במובילות שוק, יצואניות, בעלות פוטנציאל צמיחה והתאמה לתיק ההשקעות שלה. המאבק החם במגזר כיום נסוב סביב ניסיונות לרכישת פוטאש, יצרנית האשלג הגדולה בעולם, שהיא אחת החברות היחידות העונות לקריטיונים אלה.



bhp ביליטון הגישה הצעת רכש למניות פוטאש, אך הנהלת פוטאש חושבת שההצעה נמוכה מדי וקוראת לבעלי המניות שלא למכור. בינתיים מנהלת פוטאש משא ומתן עם גורמים נוספים. מתחרה נוסף שמאיים על bhp הוא קונצרן הכימיקלים הממשלתי של סין, סינוכם, שמנסה לגבש מהלך חסימה להצעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully