וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שומר על שיאני השכר במשרד מבקר המדינה?

צבי זרחיה

7.11.2010 / 8:09

מי יבקר את לינדנשטראוס? למבקר המדינה סמכות לקבוע את שכר עובדיו ללא התערבות הממונה על השכר. התוצאה: שני משנים למנכ"ל המרוויחים יותר מרוה"מ, הנשיא והמבקר עצמו

שיאני השכר במשרד מבקר המדינה הם שני משנים למנכ"ל: האחד משתכר 51,118 שקל, והשני 50,541 שקל בחודש (ברוטו) - כך עולה מבדיקה שערך TheMarker לגבי שכר עובדי המדינה ב-2009.

יש לציין ששכרם של משנה למנכ"ל בשירות המדינה היא 28 אלף שקל ברוטו בחודש בלבד. במקומות השלישי עד התשיעי מדורגים עובדים ששכרם 34.6-49.5 אלף שקל בחודש. תשעת הבכירים בעלי השכר הגבוה במשרד מבקר המדינה הם חמישה משנים למנכ"ל המשמשים מנהלי חטיבות במשרד, יועצת משפטית למשרד מבקר המדינה, מנהלת נציב תלונות הציבור וסגניתה וכן יועצת משפטית לנציבות תלונות הציבור.

מניתוח שכרם של אלה עולה כי חמישה עובדים משתכרים יותר מנשיא המדינה שמעון פרס ומראש הממשלה בנימין נתניהו, ושכרם החודשי נע בין 47,601 שקל ל-51,118 שקל. שכרו של נשיא המדינה הוא כ-47 אלף שקל ושל נתניהו כ-41 אלף שקל.

שכרם של ארבעה בכירים נוספים במשרד המבקר נע בין 34,622 ל-46,727 שקל. שכרם של העובדים האלה גבוה משכרו החודשי של חבר כנסת - 33,463 שקל, ושכרם של כמה מהם עולה על שכרו של מבקר המדינה עצמו, שמשתכר 37,719 שקל בחודש - שכר השווה לשכר של שר בממשלה. גם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, משתכר כשר. שכרו של מנכ"ל המשרד, מוטי בסר, הוא כשל שכר ח"כ והוא נמוך משכרם של בכירים במשרד הכפופים לו. עובדי משרד המבקר אינם נכללים בדו"ח השכר השנתי ל-2009 שפירסם לפני כשבועיים הממונה על השכר באוצר, אילן לוין.

שכרם של עובדי משרד מבקר המדינה גבוה לעומת שכרם של עובדי מדינה בתפקידים ובדרגות מקבילות, מאחר שהם נהנים מתוספת ייחודית הנקראת "תוספת מבקר המדינה". למבקר יש סמכות לקבוע לעצמו את תקציבו, את מספר עובדיו ואת שכרם, ולממונה על השכר אין שום סמכות להתערב.

בחודשים האחרונים מתנהל עימות בין לינדנשטראוס לבין לוין. לוין דרש לפקח על שכר עובדי משרד המבקר, בעוד לינדשטראוס טען שאין ללוין סמכות לעשות כן, בשל עצמאות מבקר המדינה. בדיון שנערך ביולי 2010 בעניין אמר לוין בדיון כי "במשרד מבקר המדינה יש רמות שכר שיוצרות בעיה. המשנים למנכ"ל המשרד משתכרים 41-45 אלף שקל בחודש, בעוד ששופט מחוזי מרוויח כ-40 אלף שקל בחודש. רמות השכר במשרד המבקר הן לא סבירות בשירות הציבורי". לינדנשטראוס השיב לו: "לא יהיה פקיד ממשלתי אפילו בדרגה הבכירה ביותר שיקבע מסמרות לגבי שכר עובדי מבקר המדינה". לאחר דברי המבקר עזב לוין את הישיבה.

מדו"ח של מרכז המחקר והמידע בכנסת ל-2009, שהונח ביולי 2010 על שולחנה של הוועדה לביקורת המדינה, עולה כי השכר החודשי ברוטו של 60 עובדים במשרד מבקר המדינה גבוה מ-30 אלף שקל בחודש. עלות ההעסקה הממוצעת של כלל העובדים ב-2008 היתה 23.7 אלף שקל, לעומת 22.9 אלף שקל ב-2007, גידול של 3.1%.

לפי נתוני משרד מבקר המדינה, עלות ההעסקה של עובדים בדרג המנהל ב-2008 היתה 13 אלף שקל, לעומת עלות העסקה של כ-27.6 אלף שקל לעובדים בדרג הביקורת.

לפי הדו"ח, בין 2008 ל-2009 חל גידול של 9.8%, או של 14.3 מיליון שקל, בסך הוצאות השכר של משרד מבקר המדינה. רוב הגידול נבע מעלות השכר לעובדים, שקיבלו תוספת של 9.2%, ומיעוטו נבע מגידול בשיעור של 0.6% בסך העובדים הממוצע בפועל.

במשרד מבקר המדינה אמרו אתמול בתגובה כי עובדים חדשים שייקלטו לעבודה במשרד מבקר המדינה יהנו מתנאי שכר שונים ויוכרו כ"דור ב'": "הוועדה הציבורית לדור ב' במשרד מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור בראשות נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס, אורי גורן, סיימה את עבודתה. הוועדה המליצה להנהיג שכר דור ב' לעובדים חדשים שייקלטו במשרד. כעת מתקיימת פעילות במשרד על יישום ההמלצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully