וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: עסק קטן ישלם מע"מ רק לאחר קבלת התשלום

עדיה פיטרמן

7.11.2010 / 7:07

לפי ההצעה, עסקים שמחזורם השנתי קטן מ-15 מיליון שקל ידווחו על הכנסתם רק עם קבלת התמורה



הצעה שהוגשה ביום רביעי תבקש לעגן בחוק את צורת תשלום המע"מ על בסיס מזומן לעסקים קטנים, המונהג כעת על פי הוראת שעה. לפי הצעת החוק, עסקים מענפי השירותים שמחזורם השנתי קטן מ-15 מיליון שקל ידווחו על הכנסתם החייבת במס רק עם קבלת התמורה - ועל הסכום שהתקבל בפועל.



טענה חוזרת של ראשי ארגונים המייצגים את בעלי העסקים היא שהם כורעים תחת נטל תשלום המע"מ. העסקים מחויבים להעביר למע"מ את המס על הסכום שגבו בעבור כל עסקה ב-15 בחודש שלאחר הוצאת החשבונית, אף שבמקרים רבים מתקבל התשלום בגין החשבונית רק 90 או 120 יום אחרי הוצאתה. לפי ההצעה, העסקים ישלמו את המע"מ ב-15 בחודש שלאחר קבלת התמורה. מטרת צורת התשלום על בסיס מזומן היא להקל על העסקים.



ב-2008 החליטה רשות המסים להרחיב את הוראת השעה המאפשרת את התשלום על בסיס מזומן לעסקים מענפי השירותים שמחזורם מגיע ל-15 מליון בשנה. ההוראה חודשה והיא תקפה גם ל-2010. לפי נתוני רשות המסים, ב-2009 שילמו את המס בצורה זו כ-278 אלף עסקים.



בשנה האחרונה נעשו ניסיונות לחקיקה בנושא המיסוי לעסקים קטנים. ח"כ רוחמה אברהם בלילא, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, הגישה הצעת חוק להוראת שעה לדחיית תשלום המס ב-60 יום. ההצעה נפלה בוועדת השרים עקב התנגדות רשות המסים. נימוק הרשות להתנגדות היה כי כבר קיימות הקלות על ציבור העסקים, בדמות הוראות השעה הנוגעות לתשלום מע"מ על בסיס מזומן.



את ההצעה החדשה הגיש ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, יו"ר ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים. ברשות המסים אומרים לגביה: "בימים אלה אנו שוקדים על הצעת החוק דומה, שלפיה הוראת השעה תהפוך להוראת קבע. לאור האמור עמדתנו בעניין הצעת החוק של מילר תהיה כי אין אנו מתנגדים לה עקרונית, אך מציעים להמתין להצעת החוק הממשלתית שהיא בעלת עיקרון דומה".



לדברי דוברת הרשות, ההצעה שמתגבשת ברשות תכלול כנראה תוספות, כגון זו הקיימת כעת באותה הוראת שעה ומאפשרת דיווח מע"מ דו-חודשי לעסקים מכלל הענפים, שלהם מחזור שנתי של עד כ-1.5 מיליון שקל. לפי נתוני הרשות, כ-85% מכלל העוסקים - ובסה"כ כ-380 אלף עסקים - מדווחים כעת על בסיס דו-חודשי.



לדברי מילר, "אם הרשות תגיש הצעה דומה ותהיה אפשרות להרחבות ותוספות, מה טוב - אך לא נוכל לחכות להצעה אחרת שאומרים לנו כי תוגש, מאחר שכך יכולה לעבור קדנציה שלמה ודבר לא יקרה. יש כאן ציבור שצריך לתת לו מענה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully