וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרילין מונרו בחצי סנט

נתן שבע

7.11.2010 / 9:18

האינטרנט הרג את השפנפנות - ואת מניית פלייבוי



פלייבוי אנטרפרייזס היא המוציאה לאור של המגזין הנושא את שמה. החברה עומדת גם מאחורי ערוץ טלוויזיה ואתר אינטרנט בעלי אותו השם.



דרכה של החברה החלה בדצמבר 1953, עת החל לצאת לאור המגזין "פלייבוי". המגזין יועד מגיליונו הראשון בעיקר לגברים, וכלל תמונות של נשים עירומות. את המגזין הפיק המייסד, יו הפנר, שלווה לשם כך 1,000 דולר מאמו. הגיליון נמכר לקוראים תמורת חצי סנט.

על שערו של הגיליון הראשון התנוססה תמונתה של שחקנית הקולנוע מרילין מונרו כשהיא לבושה בשמלה בעלת מחשוף עמוק. עם זאת, מונרו לא היתה בין הנשים שצילומי העירום שלהן הופיעו בגיליון.



המגזין "פלייבוי" הגיע לשיאו בשנות ה-70 של המאה ה-20, עם תפוצה של יותר מ-7 מיליון עותקים בחודש, אלא שבשנות ה-80 נפגעו מכירותיו בשל התחרות הגוברת עם מגזינים אחרים שהציגו תמונות עירום. בשנות ה-90 ספג המגזין פגיעה נוספת בדמות התחרות מצד אתרי הפורנוגרפיה באינטרנט.



פלייבוי ניסתה להתמודד עם התחרות באמצעות הקמת אתר אינטרנט משלה. המגזין עדיין מופץ כיום בכ-2.6 מיליון עותקים בחודש, אך תורם רק חמישית מההכנסות.



פלייבוי אנטרפרייזס, שאותה מובילה כיום בתו של הפנר, כריסטי, הונפקה בבורסה ב-1971, והיא נסחרת לפי שווי של כ-160 מיליון דולר לאחר שאיבדה בחמש השנים האחרונות 66% משוויה. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה פלייבוי עם הכנסות של 108 מיליון דולר והפסד נקי של 6.4 מיליון דולר. ב-20 השנה האחרונות הניבה מניית פלייבוי תשואה ממוצעת עלובה למדי - 2% בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully