וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי: צריכת החשמל בארה"ב ירדה - גם פליטת גזי החממה

יעל פטר

7.11.2010 / 9:30

ירידה בתל"ג ועלייה באנרגיה מתחדשת הובילו לקיצוץ דרסטי של 7% בפליטת פחמן דו חמצני ב-2009



דבר אחד טוב יצא ממשבר האשראי הגלובלי - ארה"ב הפחיתה את צריכת החשמל, וכך גם הקטינה את כמות הפחמן הדו חמצני שהיא פולטת אל האטמוספירה - כך עולה ממחקר שפירסם ה-eia, יחידת הסטטיסטיקה של מחלקת האנרגיה בארה"ב. דו"ח מקיף זה פורסם רגע לפני ועידת האקלים שמתקיימת בסוף החודש במקסיקו.







על פי דו"ח ה-eia, במהלך שנת 2009 פליטת הפחמן הדו חמצני בארה"ב פחתה ב-450 מיליון טונות מעוקבים, שמהווים ירידה של 7% בפליטת הפחמן הדו חמצני הכוללת, כאשר ב-2008 נרשמה ירידה של כ-2.5% בלבד, ושנה לפני כן היתה עלייה של כמעט 2% בפליטת הפחמן הדו חמצני.



האנליסטים של מחלקת האנרגיה האמריקאית תולים את השינוי הדרסטי בכמה גורמים. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הירידה היה ירידה בתל"ג הכולל (תוצר לאומי גולמי) אשר נבעה מהמצב הכלכלי וירידה בתל"ג לאדם, כלומר אם צורכים פחות ומייצרים פחות, אז מפחיתים את כמות הגזים הרעילים שנפלטים מהתעשייה. גורם נוסף שהשפיע לטובה על פליטת הפחמן הוא מעבר לאנרגיה מתחדשת כמו אנרגיה גרעינית וגם טבעי.



בדו"ח מצויין כי אמנם משתמשי הקצה הפחיתו בשנת 2009 את צריכת האנרגיה הכוללת שלהם ב-4.8%, אך זו אינה מגמה חסרת תקדים מאחר ובשנים שקדמו לאותה שנה, קצב הירידה במשתמשי הקצה היתה כ-2% בכל שנה. עם זאת, המצב הכלכלי גרם לירידה בצריכת האנרגיה לתעשייה של כמעט 10% בשנת 2009.



גורם נוסף שתרם להפחתת גז החממה הוא הקיטון בשימוש בדלקים פוסילים בתחום הטרנספורטציה. על פי הדו"ח, בשנות המשבר חלה ירידה של כ-7% בשימוש בדלקים מבוססי פטרוליום. ב-2008 הירידה נבעה הן מהמצב הכלכלי, והן ממחירי הדלקים שהעמירו בצורה דרסטית, וב-2009 הירידה בשימוש בדלקים נמשכה למרות שמחירי הדלקים התייצבו. במקביל, השימוש בדלקים שאינם פוסילים (אנרגיה מתחדשת) עלו ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully