וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ננטק מציעה החזרים לרופאי עיניים שיעדיפו תרופה יקרה שלה על פני אחת זולה יותר

ניו יורק טיימס

7.11.2010 / 10:00

ג'נטטק והרופאים יכולים אמנם להרוויח מההסדר, אך הממשל האמריקאי עלול להפסיד מאות מיליוני דולרים



חברת הביוטכנולוגיה ג'ננטק החלה להציע בחשאי החזרים לרופאי עיניים על מנת לעודד אותם להעדיף את התרופה היקרה לוסנטיס מתוצרתה, על פני תרופה אחרת זולה יותר שהיא מייצרת - אווסטין. התוכנית הושקה ב-1 באוקטובר, ויכולה לסייע למרפאות להרוויח עשרות אלפי דולרים מדי רבעון אם הן יגדילו את השימוש שלהן בלוסנטיס, לפי מסמכים שנחשפו ב"ניו יורק טיימס". לעומת זאת, לממשל האמריקאי, השימוש בלוסנטיס יכול לעלות מאות מיליוני דולרים בשנה.



לוסנטיס משמשת בעיקר לטיפול בניוון מאקולרי, מחלה שהיא אחת הגורמים לעיוורון בקרב קשישים. מחירה כ-2,000 דולר לכל זריקה, ותדירות ההזרקה עשויה להגיע לפעם בחודש. האווסטין לעומת זאת אושרה כתרופה לטיפול בסרטן, אך מומחים טוענים כי השפעתה על העיניים לא פחותה מזו של לוסנטיס, ולכן משתמשים בה ללא התווייה - כיוון שמחיר כל זריקה נע בין 20 ל-50 דולר.



ההחזרים (rebates) נחשבים להנחה על רכישת כמויות גדלות, ואינם בלתי חוקיים, אם הם עומדים בתנאים מסויימים. אך לחלק מהרופאים בעיות אתיות עם ההסדר. "אי אפשר שלא לראות בזה שוחד", אומר ד"ר גרג רוזנטל, מומחה רשתית במדינת אוהיו שאינו משתתף בהסדר. ג'ננטק אמרה בהצהרה כי "תכניות החזרים והנחות הן נוהג מקובל בענף התרופות, גם בתחום רפואת העיניים". לדברי החברה, תכניות כאלה "מסייעות להפחית את עלות התרופות לבתי חולים, בתי מרקחת ורופאים".



הרופאים למעשה רוכשים את התרופות, הניתנות במרפאה, ולאחר מכן מקבלים החזרים מביטוח הבריאות הממלכתי (מדיקר) או מחברת הביטוח הפרטית של המטופל. ההחזרים שמעניק הביטוח הממלכתי גבוהים ב-6% ממחיר השוק הממוצע של תרופה, ולכן רופאים יכולים להרוויח משימוש בתרופה, במיוחד אם מאוחר יותר הם מקבלים גם החזר נוסף מיצרנית התרופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully