וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי לנגוצקי נגד רציו: אני מסרתי את המידע העסקי שהוביל לגילוי "לווייתן"

ליאור זנו

7.11.2010 / 11:30

רציו: "תביעה הזויה ומופרכת; ללנגוצקי אין ולא היה לו כל קשר לרציו ים; נסיון סרק להתעשר על גב השותפות"



שותפות חיפושי הנפט והגז רציו ממשיכה להתמודד עם תביעות משפטיות. הבוקר היא מודיעה כי הגיאולוג יוסי לנגוצקי, מי שנחשב כאבי תגליות הגז הטבעי "תמר" ו"דלית", הגיש תביעה נגד השותפות בטענה כי תגלית "לוויתן" נבעה ממידע שהוא עצמו מסר לגיאולוגי רציו, איתן אייזנברג.



לנגוצקי טוען כי בשנת 2004 מסר לאיזנברג מידע עסקי שהוביל לתובנה לפיה, בין היתר, יש סיכוי טוב למצוא נפט וגז בכמות מסחרית בשטח הנמצא בים העמוק מול החוף הצפוני של ישראל. לנגוצקי טוען כי הוא מסר את המידע לאייזנברג והחתים אותו על הסכם סודיות. אולם, לטענתו של לנגוצקי, השתמשו אייזנברג ורציו במידע העסקי לצורך הגשת בקשה לקבלת היתר מוקדם עם זכות קדימה לקבלת רישיונות בשם "רציו ים", בשטח "גל b". חלקים מההיתר המוקדם "רציו ים" הומרו לרישיונות הכוללים את המבנה הידוע היום כ"לוויתן"".



לנגוצקי תובע מרציו לקבל כל טובת הנאה או חלק ממנה שצמחה או תצמח לרציו במסגרת "רציו-ים", או פיצוי כספי בשווי ההטבה. בנוסף, מבקש לנגוצקי מבית המשפט לקבוע כי הוא הבעלים של הסודות המסחריים של היתר רציו ים, והטיל עליה למסור לידיו את כל המידע העסקי שנצב אצלם.



מרציו נמסר כי "לאחר עיון ראשוני בתביעה התברר שמדובר בדרישה הזויה ומופרכת על פניה, וכי כל מה שעומד מאחוריה הוא כנראה ניסיון ציני לתבוע כספים ללא בסיס חוקי רק לאור ההערכות בדבר מאגר הגז המצוי במבנה הידוע כ'לויתן'. רציו תגיב לטענות הסרק הנטענות בתביעה במסגרת כתב ההגנה שתגיש לבית המשפט בהתאם לזכותה שבדין".



עוד היום אמרה הנהלת רציו כי היא "רואה בצער את המהלך המוזר שנקט הגיאולוג לנגוצקי, המנהל כידוע הליכים משפטיים נגד שותפיו העסקיים בעבר ב"תמר". ללנגוצקי אין ולא היה לו כל קשר ל"רציו ים" או למבנה לווייתן. מדובר כאמור בנסיון סרק לעשות עושר בניגוד לדין על גבה של השותפות ובעלי היחידות בה".



בהיתר הימי לשעבר "רציו ים", בו נמצא בין השאר מבנה לוויתן, שותפות נובל אנרג'י (40%), דלק קידוחים (22.5%), אבנר (22.5%) ורציו (15%). את שטחי רציו ים קיבלה רציו מהממונה על הנפט במשרד התשתיות, ובהמשך הכניסה את השותפות האחרות בכדי לממן את החיפושים באזור. בימים אלו נערך בלוויתן קידוח אקספלורציה, שבודק האם אכן קיימים גז טבעי או נפט במקום.



לפי הערכות רשמיות, קיימת הסתברות גבוהה של 50% למציאת 16 tcf (טריליון רגל מעוקב) של גז טבעי בלוויתן. בשכבות הקרקע העמוקות יותר, קיימות הסתברויות נמוכות יחסית להימצאות נפט.



לנגוצקי הוא יוזם קידוחי "תמר" ו"דלית" המוכחים, הנמצאים היום בידי נובל אנרג'י (36%), דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%), ישראמקו (28%) ואלון חיפושי גז (4%). הוא מנהל כיום תביעה נגד איש העסקים בני שטיינמץ, בגין איבוד זכויותיו בקידוחים. השניים החזיקו בשותפות מוגבלת (stx), שבבעלותה היו 5% מזכויות הקידוחים, ואולם שטיינמץ פרש מקבוצת השותפות בקידוחים חודשיים לפני שאלה החלו, ולנגוצקי - שלא הספיק למצוא משקיע אחר - איבד את זכויותיו בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully