וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונספירציה של וינרוט: "שוטר בכיר אמר לי שבפרקליטות רוצים 'לסלק את הדוס מהכביש'

עמית בן-ארויה

7.11.2010 / 12:23

וינרוט טען במשפטו כי מעולם לא הסתיר שמקור הכסף בחשבון שפתח הוא גאידמק



חקירתו הנגדית של עו"ד יעקב וינרוט במשפט השוחד נמשכת בבית המשפט המחוזי בתל אביב. תוך כדי הדיון חזר וינרוט על מנהגו להצליף בתובעת עו"ד שרון כהנא, כשבדרך כלל אינו מישיר מבט לעברה. "כשאת משווה תרנגול לחתול, אז את צודקת", סנט בה בהזדמנות אחת.




לאחר מכן אמר בהקשר אחר: "כשתחטפי ממני, אל תייללי". התובעת ביקשה מהשופט, ששומר במשפט על גישה של אי התערבות, כי יביע עמדה לגבי חילופי הדברים. "זו אמירה בוטה וגסה שאינה הולמת את מעמדך", אמר השופט גלעד נויטל בשקט לוינרוט. "ובכלל, מה כל העניינים האישים האלה, הם הרי לא מזיזים מילימטר. אני מבקש לתת למשפט ללכת".



וינרוט הסביר קודם לשופט מדוע הוא מגיב כפי שהוא מגיב לדברי כהנא: "אני גם סניגור של עצמי". נויטל ענה מייד: "לא, אתה נאשם שמעיד".



לפי כתב האישום, וינרוט וויטה ניהלו יחסי תן וקח מסוף שנות ה-90. וינרוט טיפל בבעיה משפטית של ויטה, שהיקשתה על קידומו במס הכנסה תמורת שכר טרחה מופחת שהסתכם בכ-20 אלף שקל, ואילו ויטה טיפל בלקוחות של וינרוט, בבני משפחתו ובחברות שבבעלותו. לפי האישום, ב-2003 אישר ויטה הסכמי מס חריגים ללקוחות של פרקליט הצמרת - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.



בעבור הסכמי מס אלה, כך טוענת המדינה, קיבל וינרוט כ-32 מיליון שקל. לוינרוט מייחסת הפרקליטות עבירות שוחד והלבנת הון ואילו רו"ח שוקי ויטה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מאז האישום, הוא מושעה בעבודתו ברשות המסים. הדיון מתנהל בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל.



""מגלים בי עניין אישי"



הדיון התמקד היום בעבירת אי דיווח לפי חוק איסור הלבנת הון שבה מואשם וינרוט. לפי כתב האישום, וינרוט פתח חשבונות על שמו כדי להסוות את הונו של לקוחו, גאידמק, שהיה הנהנה האמיתי בהם. החשבון, שנקרא "וינרוט בנאמנות פלדמן", נפתח בבנק מזרחי-טפחות בסניף גן העיר בתל אביב, ושולמו ממנו 10 מיליון שקל מגאידמק לרשות המסים כחלק מהסדר המס.



גרסת וינרוט היא כי הוא מעולם לא הסתיר כי מקור הכסף בחשבון הוא גאידמק, וכי כל העברות הכספים על-שם גאידמק נעשו בגלוי. היום אמר כי "אני וינרוט כשקיבלתי את הכסף עבור פלדמן חשבתי שהנהנה הוא פלדמן. זה מה שחשבתי. עורכי דין שמוכרים דירה ומקבלים כסף והוא נמסר להם כנאמנות מציינים רק את המוכר כנהנה. לא יעמידו אותם לדין אלא אם קוראים להם יעקב וינרוט".



כהנא עצרה ואמרה כי העניין הוא לא אישי. וינרוט הגיב מייד: "זה לא אישי? שוטר בכיר אמר לי שבפרקליטות "רצו להוריד את הדוס הזה מהכביש". נויטל עצר את המשפט ואמר לצדדים שהאמירה מכתימה ציבור שלם. לתביעה תפקיד חשוב, וזו אמירה פוגענית. כל עוד לא הוכיחו לי אחרת, כולם תמי לב".



לדברי וינרוט, הוא לא חשש מחילוט כספים שקיבל כשכר טרחה, וזאת לאחר שבפרשת הבנק למסחר הוחלט שלא לפגוע בשכר הטרחה שהעבירה פקידת הבנק אתי אלון, שמעלה ברבע מיליארד שקל והביאה לקריסת הבנק, לעו"ד בני נהרי. "לא חילטו אז כספים של רואי חשבון או עורכי דין. המטרה לא היתה לפגוע במייצגים שמוציאים קבלות כדין. עד היום לא חלטתם שכר טרחה של עורכי דין או רואי חשבון".



"לא חשבתי על חוק איסור הלבנת הון. כשאמרו שהגיע כסף ואמרתי תכניסו לנאמנות פלדמן. אני פועל בצורה שקופה וחוקית לגמרי. בהיר כבדולח. לא היתה כוונת הסתרה. זה שכר טרחה שאני וזאב פלדמן קיבלנו. לא התכוונתי להסתיר את זהותו של גאידמק".



עדותו של וינרוט היתה, כאמור, שזורת התכתשויות עם התובעת. את קוראת טורקית, שאל-אמר לה בנוגע למה שסבר כסילוף של ציטוט שהקריאה. "את מסלפת כתובים, ראינו זאת לא פעם במשפט", הטיח בה. באחת ההזדמנויות המליץ לכהנא: "מעמד הסנגוריה נשחק ונשחק. תקראי את זה בספר שלי שאני כותב עם עוד שניים". פעם אחר פעם נאלצה כהנא לבקש מווינרוט להקשיב לשאלותיה ולענות באופן ישיר. "לדאבוני איאלץ לעשות את זה", הגיב במרירות.



וינרוט יוצג בדיון על ידי עורכי הדין דן שינמן, איריס ניב-סבאג, עודד גזית, ירון קוסטליץ, גרשון גונטובניק ורונן מנשה. ויטה על ידי עורכי הדין אלון רון ומורן כרמון. הפרקליטות מיוצגת על ידי עורכי הדין כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully