וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמת סוחרי השלדים הגיעה לסיומה: אביב פתרונות תימכר לאפסווינג של ירון ייני

ליאור זנו

7.11.2010 / 12:33

אפסווינג תשלם לפארטו, שחתמה גם היא על הסכם השלד הבורסאי, מיליון שקל במסגרת הסכם פשרה



בחודשים האחרונים עדים המשקיעים בבורסת תל אביב לתופעה מתרחבת בה חברות פרטיות מוצאות את דרכן לבורסה דרך רכישת שלד בורסאי, שהינו חברה המרוקנת מפעילות, והכנסת פעילותן לתוכו. שגשוגו של שוק השלדים והעובדה כי חברות רבות מחפשות שלד בכדי לעקוף את כללי הכניסה הנוקשים לבורסה, הופכות את התחום למבוקש במיוחד. על רקע זה, מודיע היום השלד הבורסאי אביב פתרונות היום על סיומה של המיני-דרמה בנוגע למכירתו.



על פי ההודעה היום, תימכר , לשעבר חברה העוסקת בתחום פיתוח מערכות, לחברת אפסווינג של סוחרי השלדים ירון ייני ומוטי מנשה, תוך תיקון הסכם המכירה הקודם. בתוך כך, בוטלה עסקת המכירה לקבוצת פארטו של אלי זמיר וויקטור תשובה.



זאת, במסגרת פשרה בין אפסווינג לפארטו. תמורת ההסכמה כי אפסווינג תחזיק בשלד הבורסאי, היא תשלם לפארטו 900 אלף שקל. בנוסף, תקבל פארטו אופציות לרכישת מניות של החברה, למימוש תוך 3 חודשים במחיר של 28.5 אגורות למניה. אם פארטו תבחר לוותר על מימוש המניות, תאלץ אפסווינג לשלם לה 9.5 אגורות לכל מניה, ובסך הכל 100 אלף שקל נוספים.



בפברואר השנה חתם אבי בן-דוד, מייסד החברה, על הסכם למכירת מניותיו באביב (63%), לאפסווינג קפיטל בתמורה ל-2.25 מיליון שקל, זאת כחלק מהסכם כולל במסגרתו אמור היה בן-דוד עצמו לרכוש את פעילות החברה תמורת 5.1 מיליון שקל. אך עיכובים בתהליכי אישור המכירה הביאה לפקיעתו של החוזה, ובעלי אפסווינג ביקשו לשנות את תנאי המכירה.



בעקבות כך ביקש בן-דוד לבטל את החוזה. ביוני השנה חתם בן-דוד על הסכם מכירה חדש של מניותיו לקבוצת פרטו של אלי זמיר וויקטור תשובה, בהסכם דומה לזה שנחתם מול אפסווינג. בעקבות ההתרחשות, פנתה אפסווינג לבית המשפט בבקשה להוצאת צו מניעה זמני לעיכוב המכירה עד לבירור תוקפו של החוזה מול אפסווינג. כעת יבוטל הצו.



שינוי הסכם הרכישה מורה למעשה על דחייה של לוח הזמנים הראשוני לביצוע העסקה. השינויים כוללים העלאת אישור ההקצאה הפרטית על סדר יומה של האסיפה הכללית של אביב, שינוי מועד השלמת העסקה, אי-חיוב אפסווינג בכל עלות עד למועד החדש ותירון המועדים הקבועים בהסכם. האסיפה הכללית תצטרך להתכנס עד ל-15 בדצמבר בכדי לאשר את העסקה.



אביב פתרונות נסחרת ברשימת השימור הבורסאית, בה נסחרות מניותיה פעמיים ביום בלבד - בשלב טרום המסחר ובפתיחה. חברה נכנסת אל הרשימה אם לא עמדה באחד משלושה כללים: אחזקות הציבור שלה נמוכות מ-5 מיליון שקל, שיעור אחזקות הציבור שלה נמוך מ-15% והונה העצמי נמוך מ-2 מיליון שקל. לחברה ניתנות שנתיים כדי לתקן את הליקוי ולשוב להסחר ברשימה הראשית - או שתימחק.



על מנת לחזור לרשימה הרגילה, החברה צריכה לעמוד בדרישות כמותיות גבוהות יותר מאלה שנקבע כתנאי להעברה לרשימת השימור. בינואר תכנס אביב לשנתה השניה ברשימת השימור, ואז יהפכו כללי היציאה מהרשימה לנוקשים יותר, וכדי לצאת ממנה תצטרך לעמוד בתנאים של הנפקה ראשונה לציבור - מהם מנסות החברות שעשויות לרכוש אותה, להמנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully