וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המחיר? צניחה של שליש בעסקות הנדל"ן

חן הלפרן

7.11.2010 / 12:45

לפי משרד האוצר, בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של 29% במספר עסקות הנדל"ן. עם זאת באוצר מרוצים ומציינים כי עיקר הירידה נובעת מנטישת המשקיעים, שמשקלם בעסקות ירד לכרבע

לפי סקירת ענף הנדל"ן, שפרסם היום (ראשון) משרד האוצר, נרשמה בחודש ספטמבר ירידה של כ-29% במספר העסקות, הן בהשוואה לחודש שקדם לו, והן בהשוואה לתקופה המקביל אשתקד. אחת ההשערות היא כי בין הסיבות לירידה במספר העסקות היא חג הסוכות, אשר נחגג השנה בחודש המדובר ובשנה שעברה נחגג בחודש אוקטובר, אולם גם בהשוואה לחודש זה, מדובר בירידה של 24%.

לדברי משרד האוצר, בנתונים אלה ניתן לראות כי מגמת הירידה במספר העסקאות המסתמנת מאז חודש יוני - מתעצמת. "ניתן להניח כי העלייה החדה במחירים בשנת 2009, אשר לא נתמכה בעלייה דומה ברמות השכר, פועלת לריסון הביקושים, כאשר לכך מתווספות השפעת העלאות הריבית של בנק ישראל והקשחת תנאי המימון ללווים על ידי המפקח על הבנקים", נכתב.

לפי משרד האוצר, המהלכים האחרונים שביצעו בנק ישראל והבנקים מראים את אותותיהם וגם משקל המשקיעים בשוק הנדל"ן מוסיף לרדת, "ובשיעור חד יותר בהשוואה לחודשים הקודמים". לפי הודעת האוצר מדובר בירידה "משיעור שיא של קרוב לשליש מסך העסקאות שנרשם באוגוסט אשתקד, ירד משקל המשקיעים לשיעור של 25.5% בחודש ספטמבר". הירידה הבולטת ביותר במספר המשקיעים נרשמה באזור ירושלים, תל אביב ובאר שבע. עם זאת מציינים במשרד כי "מנגד, משקל המשקיעים מבין מוכרי דירות יד שניה שומר על יציבות, למעט האצה במכירות של משקיעים שנרשמה באזור חיפה".

במשרד הואצר ממשיכים ומנסים לעודד את הזוגות הצעירים ולהרגיע את החששות מפני התפתחות בועה וציינו כי "מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש ספטמבר, ובשיעור חד בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים – ירידה של 1.4%". לדברי אנשי האוצר, הירידה המתמשכת במחירי דירות חדשות מאז תחילת 2010 מהווה תיקון חלקי לעליה החדה במחירים בשיעור של 17% שנרשמה בשנת 2009. "יש לזכור שבשנת 2009 נרשם גידול חד בביקוש לדירות חדשות אשר מצא ביטוי בגידול של 26% במספר העסקאות (בהשוואה לשנת 2008)", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully