וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יזם ישראלי: המחסור בתקציב מהמדען הראשי גורם לי לחוש בושה מול עמיתי האירופים

גיא גרימלנד

7.11.2010 / 13:18

לשכת המדען: "לא ניתן לכנס את ועדות המדען למיניהן בלא גיבוי תקציבי"



בחברות הסטארט אפ ממשיכים לסבול מהקפאת המענקים שאמורים היו להגיע אליהן מהמדען הראשי. ד"ר זאב סמילנסקי, המייסד והמנהל הטכנולוגי של חברת הסטארטאפ הישראלית אמזה (emza visual sense), אומר כי הוא חש בושה אל מול עמיתיו האירופים, זאת לאחר ששישה חודשים עברו מאז פרויקט המו"פ המשותף, העוסק ב”עיר בטוחה”, שבה רשת צפופה של גלאים מתריעה על אירועים חריגים כמו פיגוע, תאונה, תנועות חשודות וכו'.



בתחילת חודש ספטמבר פורסם ב-themarker כי שבוע לאחר כניסתו של אבי חסון לתפקיד המדען הראשי במשרד התמ"ת, משרד המדען מושבת ואינו מחלק מענקי מחקר ופיתוח (מו"פ). נראה ששום דבר בעניין הזה לא התקדם מאז. חודשים חולפים. עשרות, אם לא מאות חברות סטארט אפ, לא מצליחות לקבל מימון מהתוכניות השונות של המדען הראשי.



"המים של המדען הראשי הגיעו לנו עד נפש הפעם", אומר סמילנסקי, "יזמנו פרויקט למאגד celtic (מאגד של חברות סלולר אירופיות), וזכינו באישור המאגד. את האישור קיבלנו כקונסורציום הכולל 13 חברות מישראל, ספרד, טורקיה, ורומניה – בתחילת דצמבר 2009. את הבקשה הגשנו בפברואר השנה.הועדה היתה אמורה להתכנס במאי. מאז התאריך נדחה ונדחה, וכיום תאריך ישיבת הועדה לא ידוע".



"כנראה אין להם תקציב ואיש לא מעדכן את החברות בסטטוס של הפרויקט. כיוזמי הפרויקט, אני מתבייש לתקשר עם החברות האחרות מאירופה. עברו שישה חודשים מתחילת הפרויקט ועדיין איננו יודעים אם נצא לדרך בכלל. שלחתי מכתב ללשכת השר אבל איש לא טרח לענות".



בלשכת המדען הראשי ענו תגובה: "היקפי הביקושים מהשטח עולים באופן דרמתי על התקציב הקיים בכל מסלולי התמיכה של לשכת המדען הראשי. הבקשות המוגשות הינן בהתאם לחוק ולהוראות המנכ"ל והעדר תקציב מספיק מונע מלשכת המדען הראשי לעמוד בדרישות החוק למתן תמיכה לפרויקטים ראויים. יצויין כי בהתאם לחוק התקציב, לא ניתן לכנס את ועדות המדען למיניהן, כולל הועדה הדנה בעניין מאגד סלטיק, בלא גיבוי תקציבי. ראשי משרד התמ"ת עומדים בקשר רציף מול נציגי משרד האוצר על מנת למצוא פתרון לבעיה, אנו בטוחים כי בסופו של דבר ימצא תקציב שיוכל לתת מענה לחלק מהבקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully