וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: סיביל יורופ מנסה להעלים מנושיה נכס מניב בפראג

יעל פטר

7.11.2010 / 14:54

המפרק הזמני, עו"ד גיסין: "החברה יצרה גלולת רעל המונעת מהנכסים המניבים להגיע לידי הנושים"



סיביל יורופ נחשדת בניסיון להעלים נכס מידי נושי החברה, כך עולה מדו"ח פירוק זמני ראשוני שהגיש מפרק החברה עו"ד גיא גיסן. עו"ד גיסין מבקש מבית המשפט בעקבות החשד להסמיך אותו לבצע חקירות נוספות בנוגע לקריסת חברת הנדל"ן המניב.



הנכס החשוד, "השוק הסיטוני" בפראג המניב הכנסה קבועה של מעל 600 אלף יורו בשנה ומהווה את מקור המימון העיקרי בחברה, נלקח ביוני 2010 "בנסיבות לא ברורות והועבר לידיה של שותפתה של החברה לפרויקט", על פי הדו"ח. סיביל יורופ קיבלה בתמורה אופציה להחזרת אחזקותיה בפרויקט אם תשלם 1.5 מיליון יורו, כותב גיסין לבית המשפט. באותו זמן הודיעה החברה למחזיקי האג"ח כי לא תוכל לשלם את תשלום הריבית שהסתכמו ב-58.4 מיליון שקל בספטמבר.



לדברי גיסין, האופציה היא בבחינת "גלולת רעל" הקובעת כי ברגע שהועברה השליטה מפיני צרפתי - המחזיק הנוכחי של החברה - אל בעל שליטה אחר לרבות הנושים, האופציה מתבטלת. על פי החשד, תפקיד האופציה היא למנוע מהנכס להגיע לידי הנושים. לאור הממצאים המדאיגים העולים ביחס להתנהלות החברה בתקופה שקדמה לקריסה, מבקש גיסין מבית המשפט לבצע חקירות בנוגע לסיבות קריסתה של החברה.



עו"ד גיסין מונה למפרק הזמני של החברה על ידי בית המשפט, במטרה להפעיל את החברה כ"עסק חי" - כל עוד ישנה כדאיות כלכלית להמשך פעילות החברה.



בסוף אוגוסט, בכינוס אסיפת בעלי החוב של סיביל יורופ, הוחלט פה אחד להעמיד את אגרות החוב של החברה לפירעון מיידי בתאריך 20 בספטמבר. סך חובותיה של החברה כלפי מחזיקי האג"ח מסדרה א' מסתכם בכ-112 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully