וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן תרכוש את אופיס דיפו ישראל

ליאור זנו

7.11.2010 / 16:10

נחתמה העסקה: המשביר לצרכן תרכוש את אופיס דיפו ישראל תמורת 178.6 מיליון שקל. כדי לשמור על לוגו אופיס דיפו, תשלם הקבוצה תמלוגים של 1.35% לחברה העולמית

אחרי שהכריזה בחודש שעבר כי בכוונתה לרכוש את אופיס דיפו ישראל, מודיעה היום קבוצת המשביר לצרכן כי חתמה על העסקה לרכישת רשת הציוד המשרדי וכי זו תושלם בדצמבר. המשביר תרכוש 100% מאופיס דיפו ישראל מידיה של אופיס דיפו העולמית, לפי שווי חברה של 178.6 מיליון שקל. לפני כחודש, הודיעה קבוצת המשביר כי תשלם 47 מיליון דולר (169 מיליון שקל).

בנוסף ל-178.6 מיליון שקל (בניכוי התחייבויות הרשת הישראלית לבנקים), תשלם קבוצת המשביר לאופיס דיפו העולמית סכום השקול לזה הנמצא כעת בקופת אופיס דיפו ישראל. את העסקה מתכוונת קבוצת המשביר לממן באמצעות הלוואה בנקאית, והיא נמצאת כעת במו"מ עם בנק ישראלי לגבי מימון העסקה.

קבוצת המשביר לצרכן תרכוש את הזכות להמשיך ולהשתמש בשם "אופיס דיפו", בתמורה לתמלוגים של 1.35% מהכנסות הרשת שיועברו לרשת העולמית בסוף כל רבעון. משנת 2015 תצטרך קבוצת המשביר לעמוד בתשלום מינימלי של 13.5 מיליון שקל בשנה, על בסיס הערכות כי הכנסות אופיס דיפו ישראל יגיעו לכמיליארד שקל.

אופיס דיפו ישראל הינה רשת חנויות ציוד משרדי המפעילה 46 חנויות, מתוכן שש חנויות דיונון. סך נכסיה של אופיס דיפו ישראל, נכון לסוף 2009 עמד על 308.6 מיליון שקל, והתחייבויותיה על 239.8 מיליון שקל.

היקף המכירות השנתי של הרשת בשנת 2009 עמד על 602 מיליון שקל - קיטון של 4% לעומת ההכנסות ב-2008. ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) הסתכם ב-10.3 מיליון שקל - זינוק של 47%.

בחודש מאי האחרון חתמה מועדון 365 מקבוצת המשביר לצרכן על הסכם שיתוף פעולה עם רשת אופיס דיפו, במסגרתו הצטרפה אופיס דיפו אל רשימת החברות המעניקות הטבות לחברי המועדון.

רמי שביט, מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, אמר כי "כוונתנו להמשיך לפתח את פעילותה של אופיס דיפו ישראל הן בתחום הקמעונאי והן בתחום המכירה לעסקים ואנו מעריכים כי ההכנסות יגדלו תוך חמש שנים לכמיליארד שקל. אנו נמשיך ונפעל להעמקת שיתופי הפעולה עם מועדון הלקוחות של הקבוצה "קלאב 365" הכולל כיום גם את קהילת הסטודנטים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully