וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחון: "אם העלאת מחירי הקוטג' מוגזמת - נשקול החזרתה לפיקוח"

עמירם כהן

7.11.2010 / 17:42

משרד החקלאות יבחן מחדש מחירי גבינת הקוטג'



שר החקלאות התייחס היום להעלאת מחירי גבינת הקוטז' (מוצר שאינו מצוי תחת צו הפיקוח על המחירים) ב-50% ואמר כי אם יתברר כי העלאת המחיר היתה מוגזמת הוא ישקול החזרת המוצר לפיקוח.



עם זאת אמר שמחון, כי ישראל מייבאת את הגרעינים המיועדים להכנת תערובות מזון לפרות, ובשנה האחרונה חלה עלייה דרמטית במחירי הגרעינים בעולם (חיטה 80%, סויה 70% ע.כ.). לדבריו, במדינות רבות מתחולל משבר מחסור במזון בשל העלאת מחירי הגרעינים בעוד שבישראל המחסור מתגלגל במוצרים מסויימים לכיסו של הצרכן אך אין מחסור.



יצוין, כי התמורה ליצרני החלב בישראל ("מחיר המטרה") ירדה בשנתיים האחרונות (2008/9) בכ-15% ומשרד החקלאות הוזיל בשל כך את מחירי המוצרים המפוקחים. אלא שההתייקרות החדה במחירי הגרעינים בשוק העולמי בשנה האחרונה, חייבה לאחרונה העלאה של כ-10 אגורות במחיר המטרה (5.1%). מכל מקום, כך לדברי שמחון, יצרני החלב לא נהנים מהתייקרות מוצרי החלב שבפיקוח אלא מקבלים החזר עלויות הייצור שלהם.



עוד אמר שר החקלאות, כי מניתוח מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ואלה שאינם בפיקוח ב-8 השנים האחרונות, עולה שאין הוכחה לכך שמחירי המוצרים שאינם בפיקוח עלו בשיעור חד יותר. ההפך מכך, לדבריו, מחירי מוצרי החלב שאינם בפיקוח עלו בשיעור נמוך יותר וזאת בשל התחרות שהתפתחה בין היצרנים והמשווקים בשנתיים האחרונות.



בסיום דבריו הדגיש שמחון, כי אין להתעלם מכך שבתקופה האחרונה נהנו הצרכנים בישראל ממבצעי הנחות כמותיות, בעיקר של מארזים גדולים יותר וכן חל גידול נרחב במגוון מוצרי החלב המוצעים לצרכן על מדפי המרכולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully