וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מעלה את דמי הניהול גם בקופות הסולידיות

נועם בר, נועם בר

8.11.2010 / 7:10



בלעדי גל העלאות דמי הניהול שחווים חלק מעמיתי קופות הגמל של פסגות נמשך. מכתבים שקיבלו לקוחות קופות הגמל של פסגות והגיעו ל-themarker, מראים כי ההחלטה של פסגות להעלות דמי ניהול לא מתחשבת בסוג הקופה ובתשואה המותאמת לאפיק ההשקעה שבה היא פועלת.

כך לקוחות בקופת הגמל גדיש כספית, המתמחה בהשקעה באפיק המקמים, קיבלו מכתב שהודיע להם כי החל בתחילת 2011 הם ישלמו דמי ניהול שנתיים של 1.8% מהנכסים הצבורים שלהם בקופה - עלייה של פי שניים לעומת דמי הניהול בקופה כיום - שמסתכמים בממוצע של 0.91%.



ואולם, כשבודקים את ביצועי גדיש כספית ב-12 החודשים האחרונים, הנחשבים לחודשים טובים בשוק ההון, רואים כי גדיש כספית הניבה לעמיתיה תשואה ברוטו נומינלית של 1.22% בלבד. במונחים של תשואה ריאלית מדובר בתשואה שלילית.



ב-2009, אחת השנים הטובות בשוק ההון, הניבה גדיש כספית לעמיתיה תשואה של 0.92% בלבד. משמעות גביית דמי ניהול של 1.8% בקופה כזו, היא סיכוי אפסי שלקוחות הקופה יראו תשואה על הכסף שלהם. גדיש כספית פדתה מתחילת השנה 110 מיליון שקל ומתחילת 2009 נפדו ממנה 450 מיליון שקל, המהווים יותר ממחצית הנכסים שהיו בקופה בתחילת התקופה.



גם לקוחות בקופת הגמל הכללית שיא גמל, קיבלו הודעה דומה שלפיה החל מתחילת 2011 יועלו דמי הניהול, מדמי ניהול ממוצעים של 1.19% ל-1.8% שנגבים כיום בקופה. במקרה הזה יכולים לקוחות הקופה להתנחם בכך שמדובר בקופה כללית שנהנתה מהעליות המתמשכות שהיו בשנה האחרונה בשוק האג"ח ובשוק המניות - ב-12 החודשים האחרונים הניבה שיא גמל כללי לעמיתיה 12.11%. ב-2009 הניבה הקופה תשואה מצטברת של 32.8%.



לקוחות פסגות שהתלוננו על המהלך, קושרים בינו לבין עסקת פסגות שבה עבר פסגות לידיה של קרן איפקס, כך שהעלאת דמי הניהול נועדה לסייע להחזיר את ההשקעה של איפקס בבית ההשקעות.



מפסגות נמסר בתגובה כי "במסגרת הניהול השוטף, מתקיימת לכל אורך השנה בחינה של דמי הניהול בפסגות ומתבצעות התאמות בהתאם (העלאות או הורדות). במקרה של סיום תוקף הטבות שניתנו לתקופה קצובה ייתכן שינוי בדמי הניהול. יודגש, כי ממוצע דמי הניהול בפסגות נמוך מהקיים בתעשייה. כמו כן, המדרגה המקסימלית נמוכה משמעותית מהנהוג בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully