וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תעניק רשת ביטחון של עד 25% מההשקעה של מוסדיים בהיי-טק

מאת אורה קורן

8.11.2010 / 7:10

בלעדי רשת הביטחון תכלול לא רק קרנות הון סיכון. היא תורחב לגופי השקעה אחרים, אך לא להשקעה ישירה בחברות היי-טק



>> המדינה תשתתף בסיכון הגופים המוסדיים שישקיעו בהיי-טק באמצעות קרן הון סיכון, או גוף אחר, בשיעור של עד 25% מההשקעה. המדינה תבטיח רווח של עד 15% מההשקעה, במקרה שהקרן לא הניבה כל תשואה, ותכסה עד 25% מההפסדים, אם הקרן הפסידה.

לדוגמה, מוסדי שהשקיע 100 מיליון שקל בקרן הון סיכון, ולאחר שבע שנים החזירה לו הקרן את סכום ההשקעה בלבד, יקבל מהמדינה 15 מיליון שקל. אם הקרן החזירה לו 105 מיליון שקל יקבל מהמדינה 10 מיליון שקל. אם החזירה 115 מיליון שקל, או יותר, המדינה לא תיכנס לתמונה. מנגד, אם הקרן הפסידה והחזירה למוסדי 90 מיליון שקל, יקבל המוסדי מהמדינה 25 מיליון שקל. אך גם אם הקרן החזירה לו פחות, לא יוכל לקבל מהמדינה יותר מ-25 מיליון שקל.



התשואה נקבעה כך שתהיה טובה יותר מהשקעה באיגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות, לדוגמה. אם הגוף בו יושקע הכסף יניב תשואה גבוהה יותר, המשקיע המוסדי ייהנה ממנה ולא יהיה צורך ברשת הביטחון הממשלתית. אם לא - המדינה תממן את התשואה מרשת ביטחון של 200 מיליון שקל שבכוונתה להעניק לעידוד השקעת מוסדיים בהיי-טק. במקרה שהגוף בו השקיע המוסדי יפסיד את כספי הקרן, תבטיח המדינה החזר השקעה של עד 10% מהשקעה. בשאר ההפסדים יישא הגוף המוסדי.



השבוע ייערך כנס בו יוצגו עקרונות התמיכה הממשלתית בהשקעת מוסדיים בהיי-טק. העקרונות מתואמים בין משרדי האוצר והתמ"ת. בעקבות ביקורת בתקשורת ובתעשייה על הכוונה המקורית להגן רק על השקעות בקרנות הון סיכון, החליט משרד האוצר להרחיב את היריעה. המדינה תספק רשת ביטחון גם למוסדיים שירצו להשקיע באמצעות כלים אחרים, דוגמת קרנות שאינן הון סיכון, או בשיתוף עם חברות אחרות. עם זאת, לא תינתן רשת ביטחון להשקעות ישירות בחברות היי-טק. ההחלטה מאפשרת להקים מנגנוני מימון חדשים לתעשיית ההיי-טק.



ביוזמת יוג'ין קנדל, ראש המועצה הכלכלית חברתית, נבחנת הקמת קרנות משותפות לממשלה ולמוסדיים, שישקיעו בהיי-טק. בעבר דחה משרד האוצר את הרעיון אולם באחרונה השתכנע, כי קרנות ההון סיכון אינן נחשבות בעולם לכלי הטוב ביותר לקידום התעשייה.



תחומי ההשקעה של המוסדיים לא יוגבלו לתחומים שבהן הקרנות הקיימות מרבות להשקיע, דוגמת טכנולוגיית המידע, תקשורת ומדעי החיים. הם יוכלו להשקיע בסטארט-אפים שיעסקו בכל התחומים.



קרנות, או גופים אחרים, שירצו ליהנות מרשת הביטחון הממשלתית יוכלו לגייס הון ממוסדיים בשיעור של עד 40% מהגיוס, בכדי להבטיח איזון בין משקיעים מוגנים ושאינם מוגנים בכל קרן, או כלי השקעה אחר. גופי ההשקעה שייהנו מהתכנית יהיו אלה שישקיעו לפחות 85% מכספי הגיוס שלהן בחברות ישראליות.



גוף מוסדי יוכל להשקיע 25-125 מיליון שקל בהיי-טק, ויוכל לפצל את השקעותיו בין כמה גופי השקעה, או להחליט להשקיע את כל הסכום בגוף אחד. ההערכה הממשלתית היא כי בדרך זו יוזרמו כמיליארד שקל לתעשיית ההיי-טק בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully