וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונים רואים מוצרים בפייסבוק - ומזמינים מהמוכר בטלפון

TheMarker

8.11.2010 / 7:10

הדרך לחנות שמאפשרת רכישה בתוך פייסבוק עדיין רצופה מכשולים: שירות התשלומים של פייפאל מסורבל, אומרים בעלי החנויות, ורבים עדיין לא מכירים אותו. מנהל פייפאל בישראל: "יש לנו עוד עבודה לעשות בהסברת היתרונות שלנו"



>> הדרך לחנות בפייסבוק אינה חפה מבעיות. היזמים ברשת החברתית אינם מרוצים מהקשר עם שירות התשלומים פייפאל. לדבריהם, היישום של פייפאל - זה שמטמיע בעל החנות (שנקרא - paypal payvment) מסורבל ומקשה עליהם את העבודה.

"יש לי הרבה קונים שמגיעים מהחנות בפייסבוק אבל לא מבצעים את הרכישה ברשת - אלא דרך הזמנה בטלפון. הם גולשים בחנות המקוונת, מחליטים מה הם רוצים - ומתקשרים", מספר שי גואטה, שהקים את ויקטוריה'ס סיקרט בשבילך. "אין להם חשבון בפייפאל או שהם מעדיפים לדבר עם המוכר באופן אישי. הייתי מעדיף שהכל יהיה אוטומטי - אבל זה לא עובד כך".



טענה אחת היא שלמרבית הישראלים אין עדיין חשבון פייפאל, ולכן הם לא יכולים לשלם בחנויות בפייסבוק. זאת משום שפייפאל היא כעת המערכת היחידה המאפשרת לבצע תשלום בתוך הרשת החברתית מבלי לצאת ממנה.



מנתונים שמסרה החברה ערב השקת הגרסה העברית של פייפאל עולה, כי בישראל יש כחצי מיליון בעלי חשבון כזה. היעד של פייפאל, כך לפי המנהל האזורי של החברה בישראל ובדרום אפריקה עודד זהבי, הוא להגיע לכ-2 מיליון גולשים בתוך שנה, כעת, כשיש שירות לקוחות פעיל בעברית.



"יש בפייסבוק הרבה יתרונות אבל יש גם חסרונות", אומר זהבי בתגובה לטענות. "החסרונות העיקריים הם שאנשים מרגישים פחות בטוחים לחשוף את הפרטים האישיים - ובטח הפיננסיים - ברשת. בפייסבוק גם חשובה חוויית המשתמש. הכל קצר ומהיר. לכן כל דבר ארוך ושדורש מילוי פרטים וטפסים, פחות יצליח".



החברה שאותה מייצג זהבי בישראל מקבלת עמלה מכל רכישה ברשת, ולכן היא מעוניינת שכמה שיותר אנשים יקנו כמה שיותר מוצרים בפייסבוק. "השימוש בפייפאל חוסך את הצורך למלא טפסים ארוכים לתשלום", מסביר זהבי, "ופייפאל גם לא חושפת לשוכר מידע על הקונה לטובת ביצוע העסקה".



על הטענות לפיהן הישראלים אינם מכירים את פייפאל ולא עושים באמצעותה עסקות אומר זהבי: "אנו מקדמים את הנושא. מדברים עם שחקנים מרכזיים בתעשייה, עם חברות המדיה, עם חברות האינטראקטיב, חותמים על הסכמים עם מותגים גדולים שגם הם יקימו חנויות כאלה. אני מאמין שזה יקרה. אחת המטרות שלי היא לקדם את המסחר באינטרנט בישראל, גם אם לא הכל יעבור דרך פייפאל. כי ככל שיהיה יותר סחר באינטרנט בישראל כך גם פייפאל תיהנה מזה".



בשבוע שעבר הודיעו פייפאל ואתר השוואת המחירים זאפ על חתימת הסכם להטמעת המערכת ביותר מ-1,000 החנויות שנכללות בזאפ. כמו כן הודיעו החברות אל על ודומינוס פיצה בישראל כי יכבדו תשלומי פייפאל.



מהתלונות של בעלי העסקים הראשונים שהקימו חנויות עולה שיש לכם עוד עבודה רבה לחינוך השוק בישראל.



"פייפאל עוד לא ממצה את הפוטנציאל שלה בשוק הישראלי. יש לנו עוד עבודה לעשות בהסברת היתרונות שלנו, אבל אני רואה יותר ויותר ישראלים נרשמים, ולדעתי החסמים יקטנו וילכו".



האם ייתכן שחצי מיליון הישראלים שפתחו חשבון בפייפאל מעדיפים לעשות בו שימוש בחנויות מעבר לים?



"נכון להיום, כמות החנויות הישראליות המכבדות פייפאל אינה ברת השוואה למצב בחו"ל", אומר זהבי. "היעד שלנו הוא ששימוש של ישראלים בפייפאל יהיה דומה לאחוז השימוש של לא ישראלים בפייפאל בעולם. כלומר, 20% מהמסחר באינטרנט.



"יש כיום רק כמה עשרות בודדות של חנויות פייסבוק בישראל. אבל הכמות גדלה ורק כעת אנו יוצאים בגרסה עברית מלאה לפתיחת חשבונות. גם בעולם התחום נמצא בחיתולים. בינתיים הרבה חברות יושבות על הגדר. בתוך 3-5 שנים זה יהיה מקום משמעותי שבו יתבצע מסחר", אומר זהבי נחרצות. "אם נקרא כתבה זו עוד שנה - נצחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully