וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מעריב": כספי הפנסיה נעלמו מהקרן

מאת אופיר בר-זהר

8.11.2010 / 7:10

עובדים בעיתון שסיימו את עבודתם טוענים כי הפרשותיהם לא הועברו לקרנות הפנסיה על אף שההעברה צוינה בתלושי השכר



>> עובדים ב"מעריב" טוענים כי לקראת סיום עבודתם בעיתון גילו כי סכומי כסף שירדו ממשכורתם בשנות עבודתם כהפרשות פנסיה לא הועברו לקרנות הפנסיה שלהם, אף שהעברת הכסף צוינה בתלושי השכר שלהם.

ל-themarker נודע כי הנושא הועלה לדיון באחת מישיבות המערכת שהתקיימו בעיתון לפני כמה שבועות וכי לעובדים נאמר כי הנושא יוסדר.



כמה מהעובדים שנפגעו פנו בחודשים האחרונים לעו"ד אורון מאירי העוסק בתחום דיני העבודה, וניסו לברר את זכויותיהם. לאחר מכן המשיכו לפעול ישירות מול הנהלת "מעריב". לדברי מאירי, "עובד זכאי למלוא הזכויות שלו לפנסיה על פי החוק. אם לא מעבירים לעובדים את התשלומים מדובר בפגיעה של ממש בתנאי העבודה שלהם".



החל ב-2008 מחויב כל מעסיק בישראל להפריש כסף לתשלומי פנסיה לעובדיו. גם לפני שנכנס החוק לתוקף היו עובדים שהיו זכאים במסגרת הסכמי העסקתם להפרשות לפנסיה מצד המעביד. בכל מקרה, עובדים שממשכורתם הופרשו סכומים לטובת הפנסיה זכאים לסכומים אלה לפי חוק ואין לגרוע אותם מהם.



בשנים האחרונות עובדי מעריב שרויים באי ודאות על רקע קיצוצים רוחביים רבים שנגזרו עליהם, איומי פיטורים וחשש מפני סגירת העיתון. לפני כמה חודשים, עם כניסת המשקיע החדש זקי רכיב לעיתון, נראה שיש לעובדים סיבה לאופטימיות בנוגע לעתיד העסקתם, אך כעת נראה כי החברה עדיין מתמודדת עם בעיות העבר.



מ"מעריב" נמסר בתגובה: "מעריב פועלת על פי חוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully