וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיא השקיעה 2.7 מיליון שקל בחברת תוכן והפצה בריטית

מאת אופיר בר-זהר

8.11.2010 / 7:10

בעלת אולפני הרצליה רכשה 6.5% ממניות DCD ומתכוונת להגדיל את אחזקותיה לכ-20% בהשקעה נוספת של כ-11.5 מיליון שקל



>> אולפני הרצליה ממשיכים את מגמת ההתרחבות לחו"ל: בעלת האולפנים, חברת תיא השקעות שבשליטת עמי גניגר, הודיעה אתמול כי רכשה 6.5% ממניות חברת ההפקה וההפצה dcd media תמורת 470 אלף ליש"ט (2.7 מיליון שקל). החברה מתעתדת להרחיב את השקעותיה ב-dcd ל-19.5% (15.4% בדילול מלא) תמורת כ-2 מיליון ליש"ט נוספים. מוקדם יותר השנה רכשה תיא כ-30% מחברת הציוד והתשתיות לאולפנים ושידורים אווסקו תמורת כ-3 מיליון ליש"ט. שתי החברות ממקומות בבריטניה אבל פועלות גם בשווקים נוספים ובעיקר בארה"ב.

לפי הודעה ששוחררה לבורסה, dcd היא "קבוצת חברות מהגדולות בבריטניה בתחום ההפקה והתוכן עם יותר מ-2,500 שעות של תוכניות בידור, דרמה, מוסיקה ואמנות המופצות בטלוויזיה, ב-dvd ובניו מדיה ברחבי העולם". החברה עוסקת גם בהפצת תכנים ויש לה זרוע של הפקת אירועים.



dcd היא חברה בורסאית שנסחרת בבורסת לונדון. החברה סיימה את החציון הראשון של 2010 עם רווח תפעולי שנתי של 866 אלף ליש"ט. את התקופה המקבילה ב-2009 סיימה עם רווח תפעולי של כמיליון ליש"ט ובחציון הראשון ב-2008 הפסידה כ-24 מיליון ליש"ט.



בתיא מאמינים כי התרחבות ורכישת חברות מקבילות בחו"ל תספק לחברה אפשרויות להתפתחות בנושא הפקת תוכן והפצתו בקנה מידה עולמי. כמו כן סבורים בחברה כי כוחו של השקל מול מטבעות אחרים בעולם מרחיב את האפשרויות הפתוחות בפניה כיום לרכישה של חברות שהתרחבו בשנים הקודמות ובאחרונה ערכן ירד.



חברת אווסקו מחזיקה בציוד ומערכות שידור ותשתיות לאולפני טלוויזיה, ציוד למסעות הופעות כמו תאורה, מסכי ענק, ציוד סאונד, ציוד אודיו ווידיאו לתערוכות ומסיבות עיתונאים ועוד. בהשקעה בחברת dcd מוסיפה תיא לצד התפעולי שמספקת אווסקו נדבך יצירתי של חברה שבעיקרה עוסקת בתוכן והפקות ומעסיקה אנשי פיתוח. השילוב יוכל בעתיד לפתוח פתח לעסקות תוכן במדינות שונות בשל ההיכרות עם חברות וערוצים מקומיים ולהפצת התוכן בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully