וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס טכנולוגיות: מתקרבת לארה"ב, מתרחקת מאירופה

אור הירשאוגה

8.11.2010 / 7:10



>> הקמתה של נס טכנולוגיות בסוף שנות ה-90 משש חברות מחשוב שונות החלה את גל הקונסולידציה שנוצר בתעשיית ה-it המקומית. בזו אחר זו התגבשו לצד נס חברות דוגמת מטריקס, מלם-תים, one1 וטלדור שיצרו משקל נגד לדומיננטיות של נס בשוק המקומי. כיום מגדירה את עצמה נס כחברת אינטגרציה עולמית, וחלוקת הכנסותיה בהתאם - רק כ-30% מהכנסותיה מגיעות מהשוק הישראלי.

נס, המעסיקה כיום כ-8,000 עובדים ונחשבת חברה בינונית בשוק המחשוב העולמי. לחברה, הפעילה בארה"ב בעיקר ובמזרח אירופה, יש חטיבת מיקור חוץ רחבה המעסיקה כ-2,000 עובדים בהודו ומספקת שירותי פיתוח לחברות בארה"ב, בהן גוגל וחברות בולטות נוספות. בתחום פרויקטי המחשוב שמה לעצמה נס כמטרה לעבוד עם ארגונים בסדר גודל בינוני בסטנדרטים עולמיים, שאינם נכללים ברשימת הפורצ'ן 500, להם היא יכולה לספק ערך מוסף בדמות תשומת לב ניהולית.



במהלך השנה האחרונה סגרה נס את פעילותה האירופית של חברת נס-פרו, חטיבת מכירות התוכנה של נס. בנוסף, מובילה החברה מהלך לסגירת סניפי המכירות של החברה גם במלזיה וסינגפור. פעילותה של נס במערב אירופה מבוססת בעיקר על שתי עסקאות מ-2007, במסגרתן רכשה החברה את הסניף האיטלקי והספרדי של חברת הפצת התוכנה סלסטה תמורת כ-28 מיליון יורו. חדירתה של נס בתחום זה למערב אירופה לא צלחה, ובמהלך השנה האחרונה אף רשמה מחיקה על סך 29 מיליון דולר בגין פעילות זו.



לצד הפסקת פעילות המכירות בשווקי אירופה ומזרח אסיה, המשיכה נס לחזק את כוחה כספקית שירותים, עם רכישת חברת הבינה העסקית גילון תמורת כ-74 מיליון שקל. אף שגילון נחשבת חברה שעיקר כוחה בשוק הישראלי, חזרו בכירי נס והבהירו כי הרכישה בוצעה במטרה לחזק את כוחה דווקא מעבר לים, כשיכולותיה של גילון מנוצלות בפרויקטים בשווקים בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully