וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפדפן או אפליקציה?

גדי להב

8.11.2010 / 7:10

ווב 3.0



>> הטרנד הדיגיטלי החם ביותר ב-2010 הוא כמובן אפליקציות אייפון. אין אתר או חברה המכבדים את עצמם שלא השיקו השנה אפליקציה. הצורך באפליקציה הוא בגדר אקסיומה. אבל סקר שפורסם השבוע בארה"ב מצביע על כך שרוב משתמשי הסמארטפון עדיין מעדיפים את הדפדפן על פני אפליקציה, כמעט בכל שימוש אפשרי.



האייפון הוא מכשיר עם אלמנטים מרגשים רבים, אבל שניים מהם ממש מהפכניים. הראשון הוא מסך המגע, שחולל שינוי עצום בחוויית המשתמש. את האימוץ הנרחב שלו אנו רואים בשלל הסמארטפונים שיצאו לשוק וכמובן באייפד והטאבלטים. התחום השני הוא האפליקציות. גלישה באפליקציה היא חוויה סגורה, בניגוד לפתיחות שמאפיינת את האינטרנט. במקום כמה חלונות במקביל, הגולש ממוקד בחוויה אחת. מלבד זאת, כל מה שנעשה באפליקציה הוא מחוץ לעין של גוגל, ונותר מאחורי חומות גן התוכן הסגור. חנות האפליקציות גם מאפשרת לבעלי האתרים והתוכן לגבות תשלום, מה שהיה פנטזיה באינטרנט מבוסס הדפדפן.

סטיב ג'ובס אמנם הצהיר שהעתיד שייך לאפליקציות, אך ההווה עדיין שייך לדפדפנים. בסקר שהזמינה חברת adobe, מתברר שכמעט בכל פעולה בעלי הסמארטפונים מעדיפים את הדפדפן - מקריאת חדשות ועד בדיקת מזג האוויר. האפליקציות מנצחות רק בשלוש קטגוריות. בשני מקרים זהו ניצחון בנקודות - 54% מעדיפים אפליקציה של רשת חברתית (בעיקר פייסבוק) על פני הדפדפן, ו-55% מעדיפים אפליקציה כשהם מאזינים למוסיקה. בתחום המשחקים יש נוק-אאוט 39%-61% לאפליקציות. הסיבה היא שרוב המשחקים לסמארטפון מיוצרים על גבי אפליקציות בלבד.



האפליקציות נבנו במיוחד לסמארטפון ולכן חוויית המשתמש שלהן בעיקרון טובה יותר. למה עדיין אנחנו מעדיפים לגלוש בדפדפן? יכול להיות שזהו פשוט כוחו של הרגל. הסבר נוסף הוא שכשנתקלים בלינק, אלמנט אינטרנטי בסיסי, המעבר מאפליקציה לאפליקציה מסורבל. כשאתה לוחץ על לינק בדפדפן החוויה עדיין נוחה יותר.



אל לנו להספיד את האפליקציות. מעניין יהיה לראות את תוצאות הסקר הזה בעוד חצי שנה או שנה. המגמה שתתגלה היא הדבר המעניין ביותר. עם זאת, אי אפשר שלא להבחין בכך שהאפליקציות זכו להייפ ויחסי ציבור טובים, בין השאר בגלל הסקסיות שבהן. להשיק אפליקציה זה אכן מגניב, אבל אם חברה רוצה לתת שירות טוב לגולשיה - היא צריכה גם לדאוג להתאמת האתר הרגיל שלה לגלישה בדפדפן בסלולר. אחרי הכל, רוב המשתמשים שלה עדיין שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully