וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקח של אובמה ממסע הבחירות

מאת רון אשכנז

8.11.2010 / 7:10

כדי לא להסתכן בהידרדרות המוניטין שלכם ולאכזב את הבוס, כדאי לנהל את הציפיות מכם כבר מהיום הראשון ולהישאר מציאותיים



>> לפני שנתיים נבחר ברק אובמה לנשיא ארה"ב והציפיות הרקיעו שחקים. המוני אנשים צעקו ביחד "yes we can" ובשיאו של המשבר הכלכלי הציע אובמה התרגשות ותקווה.

ימים חלפו והאמריקאים הבינו שאפילו הנשיא שלהם לא מסוגל ללכת על המים. מאז שנבחר ב-2008, ירד שיעור התמיכה באובמה מ-45% לפחות מ-30%, בעוד שמדד "אי-התמיכה" בו טיפס מ-12% ל-42%.



לזכותו של אובמה ייאמר שמדובר בתהליך שעבר כל נשיא אמריקאי ב-50 שנה האחרונות - ירידה בסקרים לאחר השנתיים הראשונות בתפקיד. פוליטיקאים יוצרים ציפיות גבוהות במהלך מסע הבחירות, אך המציאות בממשל נוטה להתיז מים קרים על הציפיות האלה.



אותה תופעה מתרחשת בתוך ארגונים. מנהלים מגיעים לתפקידיהם החדשים על מצע של שינוי; עובדים שיוזמים פרויקטים מוכרים למנהלים את היתרונות של הצעותיהם, ויועצים מגויסים על בסיס הבטחותיהם. בדיוק כמו במסע בחירות, אם אתם מסוגלים לשכנע את מקבלי ההחלטות שאתם יכולים לקיים את הבטחותיכם, תקבלו את המשרה.



האתגרים מתעוררים כשאתם לא עומדים בהבטחותיכם. כדי להפחית את הסיכון של טיפוח ציפיות גבוהות יותר מכפי שתוכלו לקיים, הנה שלושה קווים מנחים שכדאי לזכור:



1. שרטטו מפת ציפיות. אל תניחו שכל הציפיות נוצרו שוות. למשל, הבוס החדש שלכם עשוי לחפש דברים אחרים מאלה שמבקשים הלקוחות החדשים שלכם. לכן לפני שאתם מתחייבים, בחנו מקרוב את ההבטחות שנתתם וקבעו האם הן הולמות את הקהל שלכם.



2. הישארו מציאותיים. כדי לזכות במשימה חשוב להעביר תחושת התרגשות, אך אל תקדמו את עצמכם בצורה מופרזת. חישבו מה צריך כדי להשיג את יעדיכם - והיו מוכנים למתן את הציפיות האלה במציאות.



3. נהלו את הציפיות מהיום הראשון. ניהול ציפיות אינו משהו שעושים לאחר שהתמיכה בסקרים מתחילה לרדת. הישארו בקשר עם בעלי המניות שלכם, דווחו להם על כל התקדמות ועדכנו אותם לגבי בעיות שעמן אתם מתמודדים ועם הפתרונות שאתם מיישמים. קיים איזון עדין בין הציפיות הנוצרות מכם לבין ציפיות שאתם באמת יכולים למלא.



אם הפער גדול מדי - כפי שהוא מצטייר כרגע בממשל אובמה - הרי שאתם מסתכנים בהידרדרות המוניטין שלכם (או של החברה שלכם) בעיני תומכיכם. דאגו לשמור על פער קטן ככל האפשר.



-



הכותב הוא שותף ומנהל ברוברט ה. שפר אנד אסושיאייטס, חברת ייעוץ מקונטיקט. ספרו האחרון הוא "simply effective"



-



הסוגיה: איך להימנע מפער בין הציפיות מכם לאלה שאתם יכולים למלא?



הפתרון: לא לפזר הבטחות בתחילת הדרך שאי אפשר לעמוד בהן בפועל



הדרך: נהלו את הציפיות מכם באופן קבוע. אם אינכם עומדים בפער - עדכנו את הגורמים הרלוונטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully