וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 השקרים הגדולים של ראיון העבודה

יגאל שמיר

8.11.2010 / 7:10

10 שקרים



>> אתם לא באמת מצפים ממועמד לעבודה להגיע אליכם, לשים את ידו על ספר התנ"ך ולומר אך ורק אמת על עברו וכישוריו. זוהי סיטואציה מלחיצה ואתם נוטים לקבל בהבנה התרברבויות קטנות, שיפוצים קוסמטיים וחצאי אמיתות חינניים. אבל התחרות הגדולה וחרב האבטלה גוררים את המועמדים להידרדרות מוסרית וערכית ברמות שלא הכרנו עד היום. הנה מדריך קצר שיעזור לכם לצלוח את המרואיין הבא בשלום.

1. "אני רק רוצה השוואת תנאים. בעבודה הקודמת הרווחתי 6,000 שקל בחודש ודיברו איתי על ביטוח מנהלים, בונוסים והשתלמויות בניו יורק". זה נכון, באמת דיברו על זה. אמרו לי שאני חי בסרט, שאין סיכויי בחיים שאקבל גרוש יותר ממה שאני מקבל ושאם עוד פעם אחת אזכיר את המלים ביטוח מנהלים, בונוס או השתלמות אני אושלך לרחוב. אבל היי הנושא עלה, לא?



2. "הם לא פיטרו אותי. מה שקרה הוא שבגלל המיזוג צימצמו תקנים והאמריקאים דרשו לראות שינויים. ובדיוק אז נכנסה בוסית חדשה, התלבטנו יחד והחלטנו שאבדוק בחוץ מה אני באמת רוצה. וככה הגעתי הנה". הם פיטרו אותי. הם פשוט פיטרו אותי.



3. "אני מנהל קשוח, פרפקציוניסט והאנשים שלי הולכים אחרי באש ובמים". אני דיקטטור, קרצייה והאנשים שלי הולכים אחרי עד הרגע שהם מצליחים לברוח.



4. "בחצי השנה האחרונה שמתי לי למטרה להתמחות בפוטנציאל המסחרי ובאספקטים השיווקיים והתקשורתיים של הרשתות החברתיות". בחצי השנה האחרונה הייתי מובטל והעברתי את היום בסנוקר ובחוף, אבל ביליתי הרבה שעות בפייסבוק - זה חייב להיות שווה משהו.



5. "חוץ מעברית ואנגלית אני שולט גם בצרפתית". אני יודע ולהגיד קרואסון, באגט והאם תרצי לשכב איתי הלילה. אני לא יכול להעלות על דעתי סיטואציה עסקית שבה אצטרך יותר מזה.



6. "אני ממש לפני סיום התואר השני. נשאר לי רק להגן על התזה וזהו". הנה התזה שלי: לא חשוב מה ההשכלה, סמסטר וחצי במכללה איזוטרית ברומניה במקרה שלי, חשוב כמה הוא זורם. על התזה הזו אני מוכן להגן בגופי.



7. "במקום העבודה הקודם נפתחו לי המון אופציות לקידום, אבל גיליתי שאני מעדיפה עשייה על פני ניהול". איזה קידום? אפילו בתור למכונת קפה איכשהו תמיד הייתי אחרונה.



8. "למרות קבלת ההתפטרות שלי בהלם גדול, בסופו של דבר נפרדנו יפה. ויעיד על כך מכתב ההמלצה החם שקיבלתי". הם כל כך שמחו להיפטר ממני, שהיו מוכנים למלא שלושה עמודים בשבחים ומחמאות שאתם לא מאמינים.



9. "אני ממש מתרגש להיות כאן. החברה שלכם תמיד היתה בשבילי משאת נפש. אני פשוט מגשים חלום". לא שמעתי עליכם עד אתמול, אבל הזמנים קשים והבקשה שלי פשוטה: אל תהיו בררנים אתי בדיוק כמו שאני לא הייתי בררן אתכם.



10. "הבעיה שלפעמים בגלל המראה והכריזמה שלי, חושבים שאני לא רציני מספיק". הבעיה היא שיש לי עוד כמה חסרונות קטנטנים. חוסר מודעות עצמית הוא אחד מהם.



-



הכותב הוא שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן נטלר סמסונוב. סייעה: תמי מלצר רוזנווקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully