וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיבות המיקום הפיסי

מאת ג'ון האגל וג'ון סילי בראון

8.11.2010 / 7:10

הטכנולוגיה אולי הפכה את העולם לכפר גלובלי, אך אנשים נשאבים אל מרכזים עירוניים שמאפשר מפגש אישי גם בעידן הדיגיטלי



>> הדיון בנוגע לחשיבות המיקום הפיסי לאור ההתקדמות הטכנולוגית והניידות המוגברת אינו חדש. אם הטכנולוגיה הופכת את העולם לשטוח יותר כפי שטען תום פרידמן, או שהעולם הופך להיות "צבירי" כפי שטען הסופר ריצ'רד פלורידה בספרו מ-2009 "who's your city" (מי העיר שלך?).

לפי פרידמן, חשיבות המיקום פחתה, אך לא התפוגגה כליל. פלורידה טען כי המיקום עדיין חשוב, ושחדשנות ופעילות כלכלית נהפכות מרוכזות ב"צבירים" - מרכזים עירוניים שיש בהם מידה חסרת פרופורציה של יצירתיות וכישרון - ושמגמה זאת מתגברת והולכת.



אנו סבורים כי המיקום עדיין חשוב וכי ימשיך להיות חשוב. אנשים עוברים למרכזים עירוניים גדולים בקצב עולה. יותר מ-50% מאוכלוסיית העולם מתגוררת כיום בערים צפופות, לעומת 30% בשנות ה-50 של המאה ה-20.



אנו מזהים שני גורמי מפתח במגמה זאת. ראשית, הידע המקצועי המושג לעתים קרובות על ידי ניסיון - נהפך להיות רב ערך. השגת ידע זה דורשת קשר פנים אל פנים.



הגורם השני קשור לכושר גילוי התגליות באקראי, היכולת למשוך אנשים ומשאבים שאנו זקוקים להם, אך עדיין איננו יודעים על קיומם. בערים צפופות הסיכוי למפגשים שיניבו תגליות מקריות גדול יותר.



בעבר, ההחלטה לעבור לעיר אחרת היתה כרוכה במחוייבות גדולה משום שפירושה היה לוותר על קשר עם חלקים אחרים של העולם. כיום, התשתיות הדיגיטליות הבינלאומיות מסייעות לשמור על קשר ממרחבים עירוניים שונים, ומאפשרת לנו ליהנות מאינטראקציות עשירות יותר בעיר עצמה.



קהילות עניין, הנפוצות כל כך באינטרנט, נוטות להתפתח לקהילות מקצועיות הדוקות יותר באזורים עירוניים. תשוקה של כמה אינדיבידואלים מעוררת השראה ומושכת אחרים. הקהילה הפיסית-וירטואלית נהפכת למגנט שמושך אחרים לעבור לעיר.



מובן שבעתיד, בדומה להיום, קשרי משפחה, העדפות סגנון חיים ואפילו אסתטיקה ייקחו חלק בשיקולים לעבור דירה. אך אל תצפו כי הטכנולוגיה תעלים את חוסר האיזון בהזדמנויות כלכליות, בכישרונות ובחדשנות בין מיקומים גיאוגרפיים שונים.



-



ג'ון האגל וג'ון סילי בראון הם יו"רים משותפים של "סנטר פור דה אדג'" בחברת הייעוץ דלויט, וכתבו כמה ספרים בנושא טכנולוגיה וחדשנות



-



הסוגיה: האם הטכנולוגיה באמת הפכה את העולם לשטוח?



הפתרון: בהחלט לא. אנשים נוטים להתרכז במרכזים שיאפשרו להם מפגש אישי



הדרך: הפוך את הארגון שלך למקום המושך אנשים בעלי אותם תחומי עניין, שיחלקו אחד עם השני את כישרונותיהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully