וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג העניקה להפניקס דירוג Aa3

מאת נועם בר

8.11.2010 / 7:10

במידרוג מציינים לטובה את תמהיל העסקים המפוזר של הפניקס שתורם לאיתנותה הפיננסית, אך מזהירים כי ניהול מוטעה של מהלך הסינרגיה עם החברה הבת אקסלנס עלול לפגוע בשני המותגים



>> מידרוג העניקה לקבוצת הפניקס דירוג aa3, המקביל לדירוג דאבל a מינוס של מעלות. בכך חוזרת הפניקס בפעם הראשונה מאז המשבר לרמת דירוג של דאבל a. בתחילת 2009, בשיא המשבר, הורידה מעלות את הדירוג של קבוצת הפניקס מ-aa ל-a עם תחזית שלילית.

ביוני האחרון, במקביל להתאוששות שנראתה בהפניקס, שינתה מעלות את אופק הדירוג משלילי ליציב אך הוא נותר ברמת a. בחודשים האחרונים פנתה הפניקס למידרוג, שעד כה לא דירגה אותה, כדי שגם היא תדרג את הקבוצה במקביל לדירוג של מעלות. מידרוג קבעה את הדירוג של הפניקס על aa3, הדומה לדירוג aa מינוס בסולם של מעלות. כעת ההערכה היא כי בקרוב תלך מעלות בעקבות מידרוג ותעלה את דירוג הפניקס לדאבל a.



בין שיקולי הדירוג החדש מציינת מידרוג את עודפי ההון הגבוהים של הפניקס, בהיקף של 801 מיליון שקל ביחס לדרישות ההון של סוף הרבעון השני, ועודף הון של 388 מיליון שקל ביחס לדרישות ההון המחמירות הצפויות להיכנס לתוקף בסוף 2011. מידרוג מציינת לטובה את תמהיל העסקים המפוזר של הפניקס, הנוגע במגוון תחומי הביטוח והפיננסים ותורם לאיתנות הפיננסית הגבוהה של הפניקס.



בית ההשקעות אקסלנס, ש-73% ממניותיו מוחזקות על ידי הפניקס, מוזכר על ידי מידרוג כמקור דיווידנדים יציב עבור הפניקס. עד 2013 צפויה הפניקס לרכוש 15% נוספים באקסלנס ולהגיע לאחזקה של 88% בבית ההשקעות, דבר שצפוי להגדיל את תזרים המזומנים שלה. מידרוג מציינת לחיוב מהלך סינרגיה בין הפניקס לחברה הבת אקסלנס, שיכלול איחוד בין ערוצי ההפצה ובסיסי הידע של החברות והשקת מוצרים משותפים בעלי אלמנט של ביטוח וחיסכון. עם זאת, במידרוג מזהירים כי "ניהול מוטעה של מהלך כזה עלול לפגוע במותג ובמוניטין של החברות".



בניסיון לברר למה מרמזת האזהרה הזאת של מידרוג, הצביעו אנליסטים בשוק ההון על הדילמה הצפויה להגיע בעתיד לפתחה של הפניקס - אם למזג את פעילות הגמל הגדולה של אקסלנס לתוך זו הקיימת בהיקף קטן בחברת הביטוח הפניקס. זאת בדומה למצב הקיים בשאר קבוצות הביטוח, שבהן פעילות הגמל מופרדת מבית ההשקעות ומרוכזת בחברת הביטוח. ההערכה היא כי מיזוג כזה יפגע במותג החזק שיש לקופות הגמל של אקסלנס, ומותג הגמל הפחות בולט של הפניקס לא יפצה על כך.



את המחצית הראשונה של 2010 סיימה הפניקס עם תשואה להון במונחים שנתיים של 24%, בהשוואה לתשואה על ההון של 12.7%-19.7% בחברות אחרות בענף הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully