וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל העניקה אישור ראשון לתעריף רכישת חשמל מתחנת כוח סולארית

אבי בר-אלי

8.11.2010 / 8:21

האישור ניתן לתחנת הכוח של חברת ערבה פאוור בקיבוץ קטורה שתוקם בעלות של 80 מיליון שקל



רשות החשמל אישרה אתמול את התעריף שבו תמכור תחנת הכוח הסולארית, המתוכננת בקיבוץ קטורה שבדרום הערבה, את החשמל שתייצר. מדובר באישור התעריפי הראשון שניתן למיזם סולארי במתח גבוה. על האישור חתם יו"ר רשות החשמל, אמנון שפירה, והוא יעמוד על 1.49 שקל לקוט"ש בהתחייבות ל-20 שנה.



משמעות האישור היא כי יזמית הפרויקט, חברת ערבה פאוור (apc), תידרש להשלים את הסגירה הפיננסית של הפרויקט בתוך 90 יום. כפי שפורסם ב-themarker, תעמוד ההשקעה בפרויקט על כ-80 מיליון שקל - וזה ימומן בידי בנק הפועלים. ערבה פאוור מוחזקת בידי קיבוץ קטורה וקבוצת משקיעים יהודים אמריקאים בהובלת יוסף אברמוביץ' (60%) - וכן בידי סימנס העולמית (40%).



ראש אגף רישוי ברשות החשמל, עו"ד הילה שמיר, מסרה כי "חתימת האישור התעריפי היום הינה צעד נוסף בפעילות הרשות ליישום החלטות הממשלה ביחס לקידום תחום האנרגיות המתחדשות בישראל. אנו מקווים כי בחודשים הקרובים נוכל להעניק אישורים תעריפיים לבעלי רישיונות נוספים".



מנכ"ל ערבה פאוור, יונתן כהן, אמר: "אנו מודים לרשות החשמל וליו"ר אמנון שפירה על התמיכה והאמון בערבה פאוור. אנו גאים להיות חלוצי ומובילי המהפכה הסולארית בישראל. השדה הסולארי בקטורה הוא הסנונית הראשונה בדרך להגשמת יעד של הממשלה ליצירת אלפי מגה ואטים של חשמל ירוק בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully