וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרגז ושפיר ישלמו לנתג"ז 20 מיליון דולר עבור הקמת החיבור הראשוני לרשת חלוקת הגז במרכז

מאת אבי בר-אלי

8.11.2010 / 9:08

התחנות הראשונות של חלוקת הגז הטבעי: רדינג, פלמחים ונתב"ג



מהפכת הגז הטבעי מתקרבת אל הלקוחות הקטנים: ארבע התחנות הראשונות עבור הרשת החדשה לחלוקת גז טבעי יוקמו בתחנת הכוח רדינג שבצפון תל אביב, באזור נמל התעופה בן גוריון, באזור השפד"ן בפלמחים וסמוך למפעל נשר ברמלה. התחנות יוקמו כחלק מפרויקט להקמת מערכת חלוקת גז טבעי במרכז הארץ על ידי שותפות סופר אן ג'י (super ng) של החברות סופרגז ושפיר הנדסה.



בתום דיונים שנמשכו כשנה, חתמו ביום חמישי סופר אן ג'י וחברת נתיבי גז הממשלתית (נתג"ז) על הסכם שיאפשר את המעבר בין צנרת הולכת הגז הארצית של נתג"ז (בלחץ גבוה) לרשת האזורית שתפרוש סופר אן ג'י במרכז (בלחץ נמוך). ההסכם שנחתם מאפשר הקמת ארבע מערכות prms (הפחתת לחץ) לאורך אזור הזיכיון, מתוך 11 מערכות שעתידות להיפרש. על הקמת המערכות תשלם סופר אן ג'י לנתג"ז כ-20 מיליון דולר.



החתימה תאפשר ביצוע התקשרויות עם לקוחות קצה פוטנציאלים של גז טבעי באזור המרכז - בהם מפעלי תעשייה, בתי חולים או בתי מלון. בסופר אן ג'י מעריכים כי חיבור לקוחות ראשונים למערכת החלוקה ייעשה בתוך שנתיים. ואולם, הפרויקט דרוש עדיין באישורים סטאטוטוריים מורכבים, ובביצוע מסובך שידרוש את מעבר הצנרת בגוש דן.



"כעת ניתן לומר כי מהפכת הגז הטבעי אכן יצאה לדרך", אמר אתמול מנכ"ל סופרגז, אייל חנקין. "לקוחותינו במרכז יוכלו לקבל מאתנו לוחות זמנים לחיבור לרשת ולבצע את ההכנות הנדרשות למעבר לגז טבעי בלחץ נמוך. זו בשורה למשק ולמפעלים קטנים ובינוניים", הוסיף.



מחברת שפיר הנדסה נמסר כי כעת תוכל להתרכז במשימה העיקרית של הנחת צנרת החלוקה. "זהו פרויקט שאפתני ואנו בטוחים שנבצע את המשימה בצורה מיטבית", נמסר משפיר.



סופרגז ושפיר זכו לפני שנה וחצי במכרז משרד התשתיות לחלוקת הגז הטבעי באזור המרכז, מאזור גדרה בדרום ועד אזור נתניה מצפון וראש העין במזרח (יותר מ-50 רשויות מקומיות). היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ב-200 מיליון שקל. במקביל, זכתה קבוצה משותפת לאמישראגז, אלקטרה ולקבלן אהרון חמו במכרז לפרישת התשתית בנגב בהשקעה של כ-80 מיליון שקל. לפי הערכות, תחתום בימים הקרובים גם קבוצה זו על הסכם חיבורי הרשת מול נתג"ז.



מנכ"ל נתג"ז, שמואל תורג'מן, מסר בתגובה כי "מדובר במהלך היסטורי שממחיש בפועל את משמעויותיה של מהפכת הגז הטבעי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully