וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק העולמי מציע פיתרון ל"מלחמת המטבעות": חזרה לתקן זהב בינלאומי

סוכנויות הידיעות

8.11.2010 / 9:53

רוברט זוליק: "העולם צריך משטר מטבע חדש; המדינות צריכות לוותר על התערבות במטבע"



על רקע התגברות החששות מפני "מלחמת מטבעות" בינלאומית, קרא נשיא הבנק העולמי רוברט זוליק למדינות g20 להשיב את תקן הזהב למערכת המט"ח הבינלאומית, על מנת לייצב את תנודות המטבעות וליישב את חילוקי הדיעות בקרב הכלכלות הגדולות בעולם.



לקראת פסגת ה-g20 שתתקיים השבוע בסיאול, פרסם זוליק מאמר ב"פיננשל טיימס" ובו טען כי תקן זהב מעודכן עשוי לתרום יציבות לכלכלה העולמית בתקופה של מתיחות סביב סוגיית המט"ח והמדיניות המונטרית בארה"ב.



זוליק טען, כי העולם צריך משטר חדש כדי להצליח במה שכינה "מערכת ברטון וודס 2" של שערי מטבעות ניידים, שפועלת מאז 1971, אז בוטלה מערכת המט"ח הצמודה לערך הזהב.



"אף כי בספרי הלימוד מוגדר הזהב כמטבע מיושן, השווקים משתמשים בזהב כנכס מונטרי חלופי גם כיום. המערכת החדשה צריכה לכלול את הדולר, היורו, הין, הליש"ט והיואן. יש לבחון חזרה לשימוש בזהב כנקודת השוואה בינלאומית לציפיות בשוק לאינפלציה, דפלציה וערכי המטבע", כתב זוליק במאמרו.



זואליק קרא גם לקבוצת ה-g20 לגבש רפורמות מבניות, בין היתר על מנת להגביר את הביקוש המקומי בסין ולצמצם את מצבת החובות של ארה"ב. על הכלכלות הגדולות "להסכים לוותר על התערבות במטבע, מלבד במקרים נדירים ובהסכמה עם שאר המדינות".



בנוסף, צריכות מדינות ה-g20 "לסייע לצמיחה על ידי התמקדות בצווארי בקבוק בצד ההיצע במדינות המתעוררות", כגון תשתיות, חקלאות והיעדר כוח אדם מיומן.



"אולי החשוב מכל, חבילה זאת תאפשר לממשלות להקדים תרופה למכה במקום רק להגיב לסערות כלכליות, פוליטיות וחברתיות", טען נשיא הבנק העולמי.



רוברט זוליק, צילום: בלומברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully