וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: ”אוצרות הטבע שייכים לעם ישראל”

פנחס וולף

8.11.2010 / 11:00

לדברי שר האוצר נושא תמלוגי הגז והנפט אינו רק כלכלי, אלא ערכי בעיקר. שטייינץ טען כי יש להגדיל את אחוזי התמלוגים ופנה החברות המעורבות בענף: "הדיון צריך להיות ענייני ונוקב - שלא ילכו עלינו אימים"

שר האוצר יובל שטייניץ הגיע הבוקר (שני) לוועדת הכספים של הכנסת והתייחס למאבק המדינה בחברות קידוחי הנפט והגז בישראל על גובה התמלוגים, בעודו מדגיש בשנית כי הינו תומך בהעלאתם. "זה לא רק נושא כלכלי, אלא ערכי ממעלה ראשונה. בעיניי זאת עזות מצח לבוא לאזרח ישראל ולומר: מה שאזרחי הולנד או ארה"ב זכאים לו - אזרחי ישראל לא זכאים לו", אמר שטייניץ והוסיף, "גם במדינות קפיטליסטיות האזרחים נהנים מאוצרות הטבע".

שטייניץ המשיך ואמר כי "הטיעון של רטרואקטיביות הוא עלבון לאינטליגנציה. לא עשו בשום מקום אבחנה בין תגליות שנחשפו לתגליות שיחשפו. רטרואקטיבי אפשר לומר על כל מס כי תמיד יש כאלו שהשקיעו. הדיון צריך להיות ענייני ונוקב, אבל שלא ילכו עלינו אימים".

לדבריו, "ועדת ששינסקי אמורה להגיש את דוח הביניים שלה עד אמצע החודש. זה נושא מקרא כלכלי לעשרות שנים קדימה, במיוחד אם יסתבר שהגילויים זה מאות מיליארדי דולרים. אם זה יקרה, זה אירוע מאקרו כלכלי שישפיע על מדינת ישראל ועל המפעל הציוני עשרות שנים קדימה".

שטייניץ טען כי מסביב לנושא התמלוגים מנסים גורמים רבים לנטוע פחד וחשש. "מנסים לעשות כאן טענות של ימין ושמאל, כאילו הלבנונים והאירנים - שלא התחילו עוד לחפש - ישיגו אותנו בסיבוב ויכבשו את השוק האירופי", אמר והוסיף בנחישות, "שדבר אחד לא יעשו (חברות חיפושי הגז והנפט – פ.ו): שלא יאיימו עלינו ללכת לבית הדין או שיעזבו את הארץ".

את דבריו סיכם שר האוצר ואמר כי "ההנחיה שלי לוועדת ששינסקי היתה למצוא את שביל הזהב. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואוצרות הטבע שייכות לאזרחי ישראל ולא רק למשקיעים. הדיון צריך להיות ענייני ללא כניעה ללחצים והפחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully