וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הטיעון שלא ניתן להעלות את תמלוגי הגז רטרואקטיבית הוא עלבון לאינטיליגנציה"

צבי זרחיה

8.11.2010 / 11:01

שטייניץ בוועדת הכספים: "לא היה הסכם ביני לבין החרדים, עם זאת אתמוך בהסדר חוקי לתשלום הקצבאות"



"הדיון בהעלאת תמלוגי הגז צריך להיות ענייני ונוקב אבל שלא יהלכו עלינו אימים עם כל מיני הפחדות שהמשקיעים האמריקאים יפנו לבתי דין בינלאומיים נגד העלאה או יעזבו את הארץ. יש ניסיונות להפוך את הויכוח וישנן נסיונות ההפחדה שהלבנונים והאיראנים ישיגו אותנו בסיבוב והכסף ילך לאיראן" - כך אמר הבוקר שר האוצר, יובל שטייניץ, בוועדת הכספים.



בעניין המלצותיה של "ועדת ששינסקי" לבחינת תמלוגי הגז אמר שטייניץ כי "אין לי ספק שהדיון צריך להיות ענייני ולא כניעה להפחדות או לחצים".



"זה נושא מאקרו כלכלי לעשרות שנים קדימה. יש הערכות שמדובר במאות מיליארדי דולרים. אם זה יקרה, זה אירוע מאקרו כלכלי שישפיע על מדינת ישראל ועל המפעל הציוני לעשרות שנים קדימה". "זהו נושא ערכי מהמעלה הראשונה ולא רק כלכלי. תהיה זו עזות מצח לומר לאזרחי המדינה שהם לא זכאים להנות ממה שנהנים אזרחים במדינות דמוקרטיות אחרות".



שטייניץ הדגיש כי "הטיעון של רטרואקטיביות הוא עלבון לאינטילגנציה. טענת הרטרואקטיביות ניתן להעלות לגבי כל מס וכלל זה הורדת מס החברות. לא ראינו שבשום מקום עשו הבחנות בין גילויים עתידיים לבין מה שהתגלה".



שר האוצר הכריז כי "לא היה שום הסכם ביני לבין אלי ישי או משה גפני בעניין תקצוב כספים לתשלום קצבאות הבטחת הכנסה לאברכי הישיבות. בעקבות פסיקת בג"ץ אמרתי לישי ולגפני שאני לא אתנגד אלא אתמוך בהסדר חוקי לתשלום הקצבאות שהיועץ המשפטי לממשלה יאשר, שהוא עומד בדרישות של פסיקת בג"ץ".



שטייניץ הוסיף כי "למרות הנתונים החיוביים על מצב המשק, מבחינתי אנו עדיין במאבק מול המשבר העולמי. לא חזרנו למצב נורמלי כי אנו חלק מהעולם. מה שקורה באירופה ובארה"ב עשוי עוד להשפיע על כלכלת ישראל ולפגוע בה. יש לדאוג לריסון האבטלה ולשמירה לצמיחה סבירה".



יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "היינו האחרונים שנכנסנו למשבר הכלכלי העולמי והראשונים שיצאו ממנו. אני מאמין שהמדינה עברה את המשבר העולמי בצורה טובה בגלל ששר האוצר עוזר לישיבות. התוכנית לא פגעה בחלשים באופן מאסיבי ולא הלכה עם בעלי ההון. יש הרבה מה לתקן אבל אני משבח את שר האוצר".



ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) אמרה כי "הכלכלה יציבה כי רה"מ נתנהו לא הצליח לבצע את זממו ואת הרפורמות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully