וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה פתחו את שבוע המסחר בירידות; לונדון יורדת ב-0.1%, פאריס מאבדת 0.3%

אשר שכטר

8.11.2010 / 11:52

מניית רולס רויס יורדת ב-4.4%; מניית קומרצבנק יורדת ב-3.5%



בורסות אירופה רושמות כעת ירידות שערים, ביום מסחר תנודתי, לאחר שבשבוע שעבר טיפסו הבורסות האירופיות לרמתן הגבוהה ביותר מזה חצי שנה ועל רקע חששות המשקיעים מפני משבר חובות באירלנד. בורסת לונדון יורדת ב-0.1%, בורסת פאריס מאבדת 0.3% ובורסת פרנקפורט יורדת ב-0.2%.



היורו נחלש כעת ב-0.5% מול הדולר לרמה של 1.3960 דולר ליורו, על רקע ביקורו של הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי, אולי רן, בדבלין. רן הגיע לדבלין היום לביקור בן יומיים בו יבדוק את מצבה התקציבי של המדינה, שנפגעה קשות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי ופקיעתה של בועת הנדל"ן המקומית, ואת תוכניתה של הממשלה האירית להעלות מסים ולבצע קיצוצים תקציביים בהיקף של 6 מיליארד יורו (8.4 מיליארד דולר).



המשקיעים בינתיים חוששים לרכוש אג"ח ממשלתיות איריות, ופער התשואה בין האג"ח האיריות ל-10 שנים והאג"ח הממשלתיות הגרמניות ל-10 שנים עלה היום ל-5.21%, לעומת 2.37% בתחילת אוגוסט.



מניית רולס רויס מובילה את הירידות באירופה ויורדת ב-4.4% בבורסת לונדון, זה היום השלישי ברציפות, לאחר שתי תקלות במנועים תוצרת החברה שהותקנו במטוסי קואנטס איירליינס בשבוע שעבר ולאחר שקואנטס הודיה כי גילתה 3 דליפות במנועי רולס רויס בצי מטוסי ה-a380 שלה. רצף הירידות של מניית רולס רויס הוא הארוך ביותר מאז נובמבר 2008.



מניית קומרצבנק הגרמני נופלת גם היא ב-3.5%, לאחר שהבנק השני בגודלו בגרמניה דיווח על רווח נמוך מתחזיות הכלכלנים לרבעון השלישי של 2010. קומרבנק דיווח על רווח רבעוני של 113 מיליון יורו, מתחת לתחזיות האנליסטים לרווח של 148.4 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully