וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנע יימשך: מפלגת השלטון היוונית ניצחה בבחירות לרשויות המקומיות

סוכנויות הידיעות

8.11.2010 / 12:04

מפלגת השלטון הסוציאליסטית זכתה בבחירות ב-8 מתוך 13 רשויות מקומיות ביוון



ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, הכריז שלשום על ניצחונה של מפלגתו בבחירות לרשויות המקומיות, שנתפסו כמשאל עם על צעדי הצנע שהובילה ממשלתו. פפנדראו הבטיח כי הממשלה תמשיך בתוכניות הצנע שנועדו לצמצם את חובותיה העצומים של המדינה.







"העם היווני רצה שינוי כשהוא בחר בנו לפני שנה, והיום הוא אישר כי הוא מעוניין בשינוי זה", אמר פפנדראו. לפי הערכות משרד הפנים היווני, מפלגת פאסוק הסוציאליסטית זכתה ב-8 מתוך 13 הרשויות המקומיות ביוון, שנערכו שלשום, כשהיא מובילה גם בסיבוב הראשון בבחירות בחמישה מחוזות נוספים. פפנדראו איים לפני הבחירות כי אם לא המפלגה לא תנחל הצלחה, הוא עשוי להכריז על בחירות ארציות מוקדמות.



רוב הסקרים המוקדמים הצביעו על הפסד לפאסוק, שפננדראו עומד בראשה, כמחאה על הקיצוצים התקציביים שביצעה הממשלה, שכללו קיצוצים בפנסיה ובשכר במגזר הציבורי - כדי להפחית את הגירעון התקציבי של יוון ולעמוד בתנאיה של חבילת החילוץ שקיבלה המדינה מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf). יוון, שצברה גירעון של 13.6% מהתמ"ג, קיבלה חבילת סיוע בסך 110 מיליארד יורו (154.3 מיליארד דולר) מוקדם יותר השנה כדי להיחלץ מחדלות פירעון. פננדראו עצמו נבחר באוקטובר 2009 כשהוא מבטיח להעלות את המשכורות במגזר הציבורי.



החששות מפני הפסד למפלגת השלטון ברשויות המקומיות הוביל גם להתחדשות החששות מפני חדלות פירעון ביוון, והובילה את התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים לרמה גבוהה מ-11% בשבוע שעבר לעומת 8.77% ב-13 באוקטובר. פער התשואות בין אג"ח ממשלתיות יווניות ל-10 שנים לאג"ח ממשלתיות גרמניות ל-10 שנים עלה ב-2.11% מאז שפפנדראו העלה את האפשרות של בחירות מוקדמות ב-25 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully