וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הגז צונחות עקב הדלפות מוועדת ששינסקי

יעל פטר

8.11.2010 / 12:50

המסחר באחד העם מתנהל במגמה שלילית בעקבות ההדלפות בנוגע למיסוי וגובה התמלוגים שעליהם תמליץ ועדת ששינסקי. רציו מאבדת 3.4%, קבוצת דלק נחלשת ב-3%

יום המסחר השני מתנהל בירידות על רקע הדלפות מוועדת ששינסקי ותחילת עונת הדו"חות בארץ. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נחלשים ב-0.4%. מדד הבנקים יורד ב-0.5% ומדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.3%.

מניות חיפושי הנפט והגז - רציו, אבנר, ישראמקו ודלק קידוחים - צונחות על רקע הדלפות בנוגע למיסוי וגובה התמלוגים שעליהם תמליץ ועדת ששינסקי שתפרסם את המלצותיה ביום שני הבא - 15 בנובמבר.

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי שירותי בורסה, אומר היום כי "ההדלפות של המלצות ועדת ששינסקי צפויות להשפיע לשלילה על התנהגות מניות הגז, שגם ככה סובלות מתנודתיות גבוהה. ההדלפות מדברות על רמות מס גבוהות מאוד, של בין 20%-60%, וכן על מסוי של כל פרויקט בנפרד ונהלים נוספים לחישובי התמלוגים. נושא ועדת ששינסקי צפוי לתת היום את הטון".

"גורם נוסף שישפיע היום על המסחר הוא ציפיות השוק לחדשות בנוגע לעסקת מכירת מכתשים אגן-כמצ'יינה. בענף התקשורת השוק בציפיה לדו"חות פרטנר שיפורסמו מחר, ודו"חות סלקום מחרתיים", אומר אורי ליכט.

בגזרת המקרו הגלובלית, סגן יו"ר קרן המטבע העולמית, ג'ון ליפסקי, אמר אתמול כי העלייה במחיר הנפט, שהגיע בסוף השבוע לשיא של שבעה חודשים, אינה מסכנת את ההתאוששות הכלכלית העולמית, וכי "נראה שמחירי האנרגיה הנוכחיים הם תגובה להתחזקות הצמיחה וההתאוששות המתמשכת של הכלכלה העולמית".

על רקע הביקורת שנמתחת בגרמניה, סין וברזיל על החלטתו של יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב בן ברננקי להזרים כספים נוספים לכלכלה האמריקאית, בבנק גולדמן סאקס מגבים את ההחלטה וטוענים היום כי היא תעודד "התאוששות כלכלית ניכרת".

הדו"חות הרבעוניים ממשיכים להתפרסם

חברת גב ים, מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, פירסמה היום בד"וחות הכספיים שלה לרבעון השלישי של 2010, כי הכנסות החברה ירדו ברבעון הנוכחי ב-16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-173.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה בכ-1% לעומת הרבעון המקביל ל-159.3 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי של החברה ירד ב-47% ל-92.7 מיליון שקל.

נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, פירסמה היום את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2010. הכנסות החברה עלו ב-34% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-295.4 מיליון שקל. קיטון בהוצאות גרם לה להציג רווח תפעולי רבעוני של 20.2 מיליון שקל - פי 16 מהרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2009.

מידרוג העניקה לקבוצת הפניקס דירוג Aa3, המקביל לדירוג דאבל A מינוס של מעלות. בכך חוזרת הפניקס בפעם הראשונה מאז המשבר לרמת דירוג של דאבל A. בתחילת 2009, בשיא המשבר, הורידה מעלות את הדירוג של קבוצת הפניקס מ-AA ל-A עם תחזית שלילית.

דלק נדל"ן דיווחה כי החברה הבת DGRE צפויה לדחות את מכירת החניונים שמושכרים לחברת NCP. דלק נדל"ן ציינה בדו"ח המקורות והשימושים שצורף לדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2010, שמכירת חלקה בתיק החניונים תכניס לה סכום של 867 מיליון שקל מתוך מקורות כספיים בסכום כולל של 1.565 מיליארד שקל. התמורה אמורה היתה לשמש את דלק נדל"ן לפרוע התחיבויות של 1.06 מיליארד שקל עד סוף יוני 2011, ולהגדיל את יתרת המזומנים בקופתה ב-419 מיליון שקל.

אפריקה תעשיות של לב לבייב הגישה הבוקר הצעת רכש מלאה ל-25.3% ממניות החברה הבת נגב קרמיקה, המוחזקות בידי הציבור. מחיר ההצעה עומד על 18.32 שקל למניה - מחיר השוק של המניה הבוקר.

דניה סיבוס, זרוע הבנייה והתשתיות של אפריקה ישראל, פירסמה היום את דו"חות הרבעון השלישי של 2010. הכנסות החברה ברבעון גדלו ב-5% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-464 מיליון שקל. הרווח התפעולי עמד ברבעון על 12.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 23.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. בשורה התחתונה, רשמה דניה סיבוס רווח נקי של 15.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 22.4 מיליון שקל בשנה שעברה.

חברת מובייל מקס דיווחה הבוקר לבורסה כי קיבלה הזמנה נוספת ממפעילת תקשורת אוקיאנית לרכישת רישיון לשרת התוכנה שהיא מפתחת. תמורת המכירה תקבל מובייל מקס מיליון שקל.

החברה הדואלית, סאפיינס יצרנית מערכות הליבה לענף הביטוח, סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 13.1 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת הכנסות של 13 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי נותר זהה - ברמה של 5.4 מיליון דולר.

השלד הבורסאי אדומים, שבשליטת איש העסקים היהודי-אמריקאי אלכס דמביצר, הודיע היום כי בכוונתו להיכנס לתחום ייצור חשמל מאנרגיה סולארית. לשם כך, בכוונתו לרכוש חברה ייעודית לה חוזי שכירות בגגות מבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully