וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: תחנת הכוח הכי הטובה היא השמש - לא שייכת לאף טייקון

TheMarker Online

8.11.2010 / 13:08

הנשיא: ננו-טכנולוגיה תסייע לפתור את בעיית שטחי האדמה העצומים שדורשת האנרגיה הסולרית



נשיא המדינה, שמעון פרס פתח את כנס ננו-ישראל 2010 לננו-טכנולוגיה שנערך היום. השנה, הכנס התמקד בחידושים ובהזדמנויות בתחומי האנרגיה, המים, הסביבה והרפואה.




בדברים שנשא אמר הנשיא "כשהתחלנו לעסוק בישראל בננוטכנולוגיה התחלנו מנקודת פתיחה ראשונית וחלוצית ותוך כמה שנים, ישראל השיגה רמה גבוהה ביותר של ננוטכנולוגיה ועיני העולם נשואות אלינו ועוקבות אחר ההתפתחויות הישראליות בתחום".



פרס הוסיף כי "להערכתי בעתיד הקרוב נראה פריצות דרך בננו בשירות הרפואה, התפלת המים, חקר המוח והאנרגיה הסולרית. רבים חושבים שתחנות כוח גרעיניות יפיקו את החשמל הנקי ביותר, אך בעייני תחנת הכוח הגרעינית הטובה ביותר היא השמש - היא אינה שייכת לטייקון, לארגון כלשהו, היא דמוקרטית, חופשית, שווה לכולם ואין לה אף הזדהות לאומית. הננוטכנולוגיה תסייע לפתור את בעיית שטחי האדמה העצומים שדורשת האנרגיה הסולרית. אנו עובדים על כך, יש הרבה רעיונות כיצד לעשות זאת, וזו סוגיה בעלת דחיפות מיידית שאנו נדרשים אליה".



מאוחר יותר בשולי הכנס קיים הנשיא פגישת עבודה עם שר החוץ הסלובני, אורח הוועידה שעדכן אותו כי הגיע בראש משלחת גדולה של אנשי עסקים, מחקר ומדע על מנת להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות בתחום הננו-טכנולוגיה.



הביקור מהווה המשך ישיר של הביקור הממלכתי שקיים הנשיא פרס בסלובניה ביולי האחרון במסגרתו סיכמו נשיאי המדינות על מהלכים קונקרטיים ויוזמות הקשורות בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully